WordPress database error: [You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'SET timestamp = '1397910240', ip = '54.204.215.209', location = 'בלוג אחר' at line 1]
UPDATE SET timestamp = '1397910240', ip = '54.204.215.209', location = 'בלוג אחרית הימים - haShem1.net » Blog Archive » הרב חוזה הצונאמי / חנוכה תשס”ז', url = '/?p=388' WHERE ip='54.204.215.209'

WordPress database error: [You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'VALUES ('1397910240', 'Guest', '54.204.215.209', 'בלוג אחרית הימים' at line 1]
INSERT INTO VALUES ('1397910240', 'Guest', '54.204.215.209', 'בלוג אחרית הימים - haShem1.net » Blog Archive » הרב חוזה הצונאמי / חנוכה תשס”ז', '/?p=388')

WordPress database error: [You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'WHERE timestamp < 1397906640' at line 1]
DELETE FROM WHERE timestamp < 1397906640

WordPress database error: [You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '' at line 1]
SELECT COUNT(*) FROM

 
בס''ד ל' בכסלו תשס"ז (21.12.06)
» הרב חוזה הצונאמי / חנוכה תשס”ז

העדכון השבוע מגיע ממקור חדש ■ פגישה עם הרב דהאן איראן תימחק ■ מגה צונאמי ■ ניו יורק תיפול ■ הממשלה תיפול ■ סגולה לשבירת הקליפות ולהצליח בתשובה ■ התירוץ של אומות העולם נגד ישראל ■ דין קשה על ישראל כרגע ■ עזה תישטף ע"י הים עם כל המחבלים ■ החשמל של יוסף הצדיק ■ כוחם של משיח בן יוסף ומשיח בן דוד ■ האמת המוחלטת ■ צפו לדבר קשה בסדר גודל של הירושימה לפני הגאולה

העדכונים השבוע מגיעים הפעם ממקור חדש, מנאוה, הזכורה לקוראים הותיקים בכמה מאמרים באתר מלפני כשנה. נאוה, שביקרה השבוע בבית הכנסת של כבוד הרב המקובל שמעון דהאן שליט"א (בית כנסת אוהל רחל בר"ג), היא המביאה לנו את העדכון הפעם, וגם אחראית לחידוש מיוחד: שיעור נוסף שנותן הרב במשך השבוע שיוקלט באמצעות הטלפון ויועבר לגולשים!

יהי רצון שהקב"ה יברך את נאוה ומשפחתה בבני, חיי, ומזוני רוויחי ובכל טוב.

נאוה, המנהלת גם את הבלוג האנגלי "חולמת על המשיח" (Dreaming of Moshiach) נפגשה עם הרב לאחר השיעור, וסיפרה לו גם על חלומותיה, ועל ההסטוריה של הרב באינטרנט, שהרב כבר הכיר. היא מספרת שהרב היה "מחוץ לעולם הזה", ואמר והראה לה דברים מחוץ לגדר הטבע, כפי שכתבה בבלוג שלה, בין השאר ש:

…הוא ביקש ממני את שמי, ומבלי למצמץ אמר לי גלגול של מי אני… בדרך אדם דתי הלך לנגדנו, והרב אמר לי: "שימי לב", ושאל את האדם לאיזה קבר הוא הלך לאחרונה, והוא ענה לקבר X, לפני שבועיים, וזה היה הקבר של מי שאני הגלגול שלה. הייתי בהלם… הרב פנה אלי ואמר לי שהוא לא יודע מי האדם הזה, ולא ראה אותו לפני כן בחיים, אבל הקב"ה גרם שהוא ילך באותו רחוב, באותו צד ובאותו זמן שהלכנו. הוא אמר שהוא "ראה את זה"… זכיתי לראות נס גלוי של הקב"ה!

(המקור האנגלי)
 

להלן תרגום העדכונים האחרונים שהביאה נאוה, מהשיעור בשבת האחרונה (פרשת וישב), ומהשיעור במהלך השבוע (פרשת מקץ), שגם ניתן להאזנה.

English original text here

שבת קודש פרשת וישב

איראן תימחק לגמרי יחד עם מדינות מוסלמיות אחרות כגון אינדונזיה, פקיסטן ועוד. הדרך שבה הם ייהרסו תהיה ע"י מגה-צונאמי. אח"כ ניו יורק תיפול1 (הוא לא הסביר כיצד), וירושלים תעלה2 ותהיה בירת העולם.

הוא אמר שמכל פינות העולם יהודים מתקבצים לארץ ישראל, ושגל העליה ימשיך בעוצמה. מעט מאוד יהודים יבחרו להישאר בארצות הגולה.

ממשלת ישראל תמשיך לתת חלקים מארץ הקודש3, וזאת בגלל האמריקאים. ארה"ב אינה ידידה של ישראל, אלא מנצלת אותה. ככל שישראל נותנת יותר שטחים, ארה"ב מתעשרת יותר4.
בעוד בערך 3 חודשים ממשלת ישראל תתערער, ואח"כ תיפול ולא תהיה עוד.

הוא אמר שהמשיח קשור לשם "בן איש חי" (שמ"ב כג).

בקרוב מאוד אומות העולם יקשרו נגד ישראל5, והתנאי היחיד שהקב"ה יהיה איתנו, יילחם עבורנו ויושיע אותנו, היא באמצעות תשובה6. אבל יהודים רבים אינם מתעוררים. הוא דיבר על שדרות, ואמר שמה שנופל שם זה לא ממתקים, אלא טילים שהורגים. ניסים רבים במשך כל הפגיעות של הטילים שם, אבל האם הם שבים בתשובה? האם מישהו רואה תנועת תשובה בשדרות? לא! הם בורחים לאילת ומתלוננים על הסכנה בשדרות, אבל עדיין לא עושים תשובה.
אם לא נעשה תשובה, ההפצצות יגיעו למרכז ישראל7, ח"ו.

הוא אמר שלעשות תשובה זה מאוד מאוד קשה. הוא הודה שאפילו בשבילו זה מאוד קשה, ובירך את עם ישראל שיצליח להילחם בקליפות, היכן שהם נמצאים. הוא אמר שליהודים האמריקאים יש את הקרב הגדול ביותר נגד הקליפות, בגלל פולחן החומרניות , והשפע האמריקאי המבלבל מאוד.

הוא גם אמר שכדי לשבור את הקליפות ולעשות תשובה, סגולה גדולה היא לומר "אנא בכח", כפי שכתוב בסידורים בקריאת שמע על המטה:

אָנָא בְכֹחַ, גְדֻלַת יְמִינֶךָ, תַתִיר צְרֽוּרָה
קַבֵל רִנַת, עַמֵךָ שַגְבֵנוּ, טַהֲרֵנוּ נוֹרָא
נָא גִבוֹר, דורְֹשֵי יִחוּדֶךָ, כְבָבַת שָמְרֵם
בָרְכֵם טַהֲרֵם, רַחֲמֶי צִדְקָתֶךָ, תָמִיד גָמְלֵם
חֲסִין קָדוֹש, בְרוֹב טוּבְךָ, נַהֵל עֲדָתֶךָ
יָחִיד גֵאֶה, לְעַמְךָ פְנֵה, זוֹכְרֵי קְדֻשָתֶךָ
שַוְעָתֵנוֹ קַבֵל, וּשְמַע צַעֲקָתֵנוֹ, יוֹדֵע תַעֲלוּמוּת

שבע השורות מתאימות לשבעת ימי השבוע, ומסמלות את הצורך בשמירת הקב"ה באופן קבוע. הם גם מסמלות את שבע התכונות הרגשיות, את שבע הפעמים שכלה מקיפה את החתן, ואת שבע הספירות, את מספר השלימות הרוחני - 7. השורות הללו גם מעלות את זכרון שבעת הרועים הקדושים האחראים להורדת השכינה לעולם.

[ראשי התיבות של כל שורה מהווים שם קדוש, שאסור להגות אותו], הרב אמר שלאחר אמירת כל שבע השורות, לומר את השם הפרטי שלך בשילוב [השם הקדוש של יום שני]: "ק-ר-ע ש-ט-ן". למשל, אם השם שלך הוא מנחם, השילוב יהיה על זו הדרך: מקנרחעם וכו’. (הערת הבלוג: במקור האנגלי נכתב לקרוא בצורה אחרת, אבל איני בטוח שיש מי שהתיר לקרוא את השם הקדוש ככתבו, ובספר טהרת הקודש, שער שמירת הברית, פרק טו מוזכרת סגולת שילוב השם הפרטי עם "ק-ר-ע-ש-ט-ן" רק באופן שכתבתי כאן, ונאמר שם בשם המקובלים שכדי להנצל מעבירה מותר לבטא את השילוב בלבד, למרות שלפעמים מספיק לכוון אותו במחשבה)

הוא דיבר על "פליטת הפה" של ראש הממשלה בעניין הנשק האטומי שיש לישראל, ו[אמר] שפליטת הפה הזו היא ישירות מהקב"ה. הוא הזכיר שזה היה עניין חם לפני כמה שנים (עם מרגל הגרעין הנוצרי, וענונו) ואח"כ הנושא היה רדום, אותו דבר יקרה עכשיו שוב. אבל בתוך בערך 3 חודשים, הנושא של הגרעין של ישראל יתעורר מחדש, ואומות העולם יאשימו את ישראל בשימוש באטום8, ואז הנושא יעלה ולא יירדם יותר - הבלאגן יתחיל.

הוא דיבר על חוסר הגשם בישראל9, ואמר שאנחנו צריכים להתפלל ולהתחנן לגשם בארץ. מפלס הכנרת ירד באופן דראסטי אם לא נעשה תשובה. ישראל נמצאת עכשיו בדינים קשים. הוא אמר לא לדבר דיבורים רעים על היהודים בישראל, משום שהדבר מקשה את הדינים על עם ישראל בכל העולם. אם אין לאדם משהו טוב לומר על היהודים בישראל, אז עדיף שישתוק10.

הוא אמר שישראל היא המדינה היחידה בכל העולם בצורת ספירת הוד (כמו אתרוג), ושני הצדדים סגורים: בדרום ובצפון יש קליפות חזקות.

הוא אמר שהקב"ה אוהב שאנחנו שרים לו, וזה נותן לקב"ה עונג גדול. באמצעות השירה11, הקב"ה הופך את ליבו של האדם להרגשת שמחה. הוא גם אמר שאמירת שירת דבורה הנביאה ע"ה היא סגולה גדולה לשמחה וכו’. לפני שאתם שרים, בקשו מהקב"ה להפוך את עצבון הלב לשמחה.

הוא אמר שעזה היא תיקון גדול, ושמפלס המיים בעזה יעלה [בעתיד] וישטוף החוצה את כל הפלסטינים12. הוא אמר שהמחבלים המתאבדים הם תיקון הקשור לשמשון הגיבור13, ושהתיקון הוא באמצעות [שמירת] העיניים14. בשמו של שמשון יש "שמש", והשמש קשורה לאור ולחנוכה. הוא אמר שחנה הנביאה ע"ה, אימו של שמואל הנביא ע"ה, רמוזה במילת "חנוכה", וקשורה להדלקת החנוכיה ולשמן המשחה. הוא אמר שבזמן 30 הדקות הראשונות שבהם נרות חנוכה דולקים אדם יכול לשבור את הקליפות ע"י אמירת מזמור צ"א בתהלים (המנהג הוא לומר אותו 7 פעמים מחובר לפסוק האחרון של המזמור שלפניו "ויהי נועם…"). לאחר אמירתו לומר את פסוק ז’ במזמור צ"א שבע פעמים, ומיד לאחר מכן לומר 7 פעמים "אוריאל" בבת אחת ו"הצליחני".
 

פרשת מקץ

מקץ - הקץ. יוסף הצדיק מתאחד מחדש עם אחיו. זוהי פרשה של חלומות, שני חלומות של יוסף הצדיק, ושני חלומות של פרעה. החלומות שלהם היו מאוד דומים. חז"ל אומרים שחלק מהחלומות הם נבואיים וחלק הם שטויות15, אבל אנו רואים שחלומותיו של יוסף הצדיק התגשמו, כמו חלום יעקב, וכמו [להבדיל] חלום נבוכדנצר הרשע16.

יש שני סוגים של אחרית הימים17: "מקץ" ו"אחרית". יוסף הצדיק קרוי גם "קץ ו" - היסוד.

הקץ הוא לאו דווקא הרס, אלא סוף העולם הזה, והתחלת העולם הבא. יוסף הצדיק היה בכלא 10 שנים עם עוד שנתיים שנוספו. הסוד הוא פרעה שהוא הקץ. מהקץ יש להוסיף שנתיים ואז תהיה "אחרית".

יעקב אבינו ע"ה ברך את יוסף הצדיק "בן פורת יוסף". המדרש אומר ש"פורת" הוא "פותר", אבל תמיד יוסף הצדיק הכיר שהקב"ה הוא זה שפותר את החלומות: "הלוא לאלוקים פתרונים". חלום שחולמים פעמיים הוא חלום אמיתי של נבואה.

המדרש אומר שיעקב אבינו ברך את יוסף הצדיק ב’חשמל’ (סוג של אור רוחני), וזה הגן עליו מהבור של הנחשים והעקרבים18. זה גם הציל אותו מאשת פוטיפר, שהיתה אשה יפה ומושכת. האור הרוחני הזה מגן על האדם.

ארבע אנשים ידעו כיצד להשתמש באור הזה כדי להגן על עצמם: משה רבינו (מפרעה), יעקב אבינו (מעשו), יוסף הצדיק (מאשת פוטיפר) ורשב"י (מהרומאים). ארבעת אלה הם הסוד של המשיח בחילוף [עם אלה שנכנסו] לפרדס19: בן עזאי, בן זומא, אחר (אלישע אחר, שנקרא קודם לכן אלישע בן אבויה, אך עזב את היהדות וכונה: אחר) ורבי עקיבא. ארבעת אלה נמצאים בכל אדם, וזהו הסוד של מקץ שיגיע בעוד כשנתיים.

משיח בן יוסף: השורש של כוחו של יוסף הצדיק, היכולת להילחם עם השטן20.
משיח בן דוד: השורש של כוחו של יהודה, בפה. ראינו זאת כשיהודה הבטיח ליעקב אבינו ע"ה להחזיר את בנימין, אביו הסכים. יהודה אמר את האמת. הסוד שלו הוא בפה.

היום הכל שקר. בעתיד הקרוב של הגאולה, תהיה רק אמת. זהו התפקיד של המשיח, להוציא את האמת21 ושתהיה האמת המוחלטת. האמת שלו היא ברורה וממוקדת, והוא יוכל להריח את האמת. לכל חטא יש ריח (רוחני) והמשיח יריח את החטאים של נשמותינו, וייתן לנו את התיקון שלנו.

משיח בן יוסף ומשיח בן דוד יקשרו את העולם התחתי עם העולם העליון כאחד. המשיח יהיה יותר גבוה מבחינה רוחנית מאדם הראשון. זהו הסוד של המשיח - האמת.

רבי חיים ויטאל זיע"א אומר משהו נפלא. היתה טיפה אחת שיצאה מאדם הראשון וממנה בא דור המבול, דור הפלגה, ודור מצרים. יוסף הצדיק הבין את זה, ולכן ציוה שכל הזכרים המצריים יעשו ברית מילה, כתיקון.

זו לא מקריות שהרבה עמים מקיימים מילה. כעת יש בהלה למילה באפריקה. גויים כעת מבינים שהמילה מטהרת את הגוף הגשמי, ומונעת מחלות22.

מדוע רחל אמנו קראה לבנה יוסף: השם "יוסף" נגזר מתוספת. היא ידעה שהבן שלה, יוסף הצדיק, יצטרך לרדת לעומקי העומקים של הטומאה עבור התיקון שלה. התורה לא מזכירה את המוות של חווה, ושל האמהות רבקה ולאה ע"ה. זהו הסוד של השם של רחל אמנו: ר-רבקה, ח-חוה, ל-לאה. התורה מדברת רק על מות שרה ורחל אמנו. כל האמהות נקברו באותו המקום, מערת המכפלה, פרט לרחל אמנו שנקברה ליד בית לחם, מפני שהתפקיד שלה הוא להיות האם של קיבוץ כל הניצוצות של העולם הזה. רחל אמנו חיה היום יותר מפעם. הקב"ה אוהב לשמוע את תפילותיה, הנאמרות בבכי ובזעקה, והוא שומע את בכייתה על עם ישראל, והיא לא תנוח עד שעם ישראל כולו יהיה בארץ ישראל, בגאולה.

הפרשה הזו, מקץ, וכן הפרשה הבאה, ויגש, גורמות לנו לבכות. האיחוד מחדש של יוסף הצדיק עם אחיו ואביו מאוד מרגש. זו הסיבה ש"עוד יוסף חי". הדמעות של הרגשנות מטהרות את הקליפות שסביבנו. יוסף הצדיק מסמל רגשות. רב נחמן זצ"ל אמר שבכיה היא סימן של אמת. האישון של העין הוא שחור, והדמעות שוטפות החוצה את השקרים. זוהי הסיבה שהאישון אינו לבן, וזוהי הסיבה שאנחנו מתארים שקרים כ"שקר לבן". לדמעות יש טעם מלוח, ומלח הוא התיקון של האמת. למלח יש הרבה סודות. הקב"ה אוהב רק דמעות של אמת, כשמתפללים ובוכים. זה מסיר את השקרים והדמעות אמיתיות. אמת גורמת לדמעות.

אנחנו עכשיו באחרית הימים, והאור הגדול מאוד קרוב. האמת המוחלטת תגיע מתוך השקרים. האור ייצא מתוך החושך. רוצים לדעת מתי תבוא הגאולה? כשהאור יבוא מתוך החושך. הקב"ה הראה לנו כיצד זה ייתכן. ראינו זאת כבר בעבר, כשארה"ב הטילה את הפצצה על הירושימה. אז קרה החושך, אבל הוא גרם לאור גדול. זה יקרה שוב, ויחד עם זה תגיע הגאולה בב"א.
 

להאזנה לשיעור המוקלט של פרשת מקץ יש שתי אפשרויות, בגלל האיכות הבעייתית של הקלטה מטלפון, והכיווץ לפורמט MP3, כששתי האפשרויות די קשות להאזנה:

הערות וביאורים:

1. לפני כשנה, בכסלו תשס"ו, סיפר כבוד הרב המקובל שליט"א על כך שבשלב מסויים פסל החירות שבארה"ב ייפול, וזה יהיה סימן לכך שהגאולה ממש עומדת להתגלות:

אבל הדבר הכי חשוב, שכולם דיברו עליו כנראה אחרי השיעור, זה הסימן שהוא אמר שזה מה שיראה לנו שהמשיח ממש עומד להתגלות. הוא אמר שבשלב מסויים בניו יורק ייהרס פסל החירות6 (הוא לא הסביר איך זה יקרה, אם זה בטרור או משהו אחר) ואז נדע שהמשיח ממש תיכף יתגלה. הוא אפילו לא רמז איך זה יקרה.

(עדכון מפרשת תולדות תשס"ו, ועיין שם בהערה 6)

בהמשך נתגלה ע"י ר’ יעקב-נתן שהדברים הללו נובאו לפני יותר מ-1500 שנה ב"נבואת הילד" הקדושה של ר’ נחמן קטופא זצ"ל, כפי שהובא בזמנו כאן.

2. חז"ל אמרו שארץ ישראל גבוהה מכל הארצות, וירושליים הגבוהה ביותר בארץ ישראל. דברי חז"ל כמובן מאומתים מבחינה רוחנית, אך כל עוד אנחנו חיים בעולם השקר, הדברים הללו לא נראים גשמית, אך כאשר תגיע הגאולה, והעולם הרוחני יתאחד עם העולם הגשמי, ירושליים "תעלה" לעינינו, ותיראה כפי שהיא נראית בעולמות הרוחניים - הגבוהה ביותר.

3. עד כמה שזה מצער, אני מקשר שוב למאמר שבו גדולי דור הודיעו לנו שהשטחים יוחזרו.

4. את האמריקאים ישראל לא מעניינת, כמו שגם הערבים לא מעניינים אותם. מה שמעניין אותם זה הנפט שבמדינות המפרץ, שכל העולם זקוק לו. אם בשביל שמחירי הנפט לא יעלו האמריקאים צריכים ללחוץ על ישראל, הם יעשו זאת. אם בשביל הנפט הם צריכים לכבוש את עיראק או איראן, הם יעשו זאת. העיקר אצל האמריקאים זה כסף, והמטרה אצלם מקדשת את כל האמצעים.

5. כזכור, דברים דומים אמר, וממשיך לומר, כבוד ראש ישיבת המקובלים בירושלים, הרב בניהו שמואלי שליט"א, והדברים הללו מתיישבים עם הפשט של הנבואות, כמו גם עם הפשט של דברי חז"ל. "הקשר" נגד ישראל אינו ברור כרגע, האם זה יהיה בגלל סירוב ישראלי להעברת עיר הקודש, למשל, לערבים, או שיהיה מדובר בדבר אחר, ימים יגידו.

6. כמו שאמרו חז"ל בגמרא בסנהדרין פרק חלק, שאין ישראל נגאלים אלא בתשובה, ואם לא יעשו תשובה אז יעמוד נגדם שליט עם גזירות קשות כהמן העמלקי מפרס… כך שהתשובה בוא תבוא, השאלה היא: בדרך הקשה, או בדרך הקלה?

7. זהו האיום האיראני על ישראל במקרה שהיא תותקף ע"י ארה"ב, וגם החיזבאללה יכול להשתתף -ברצון רב- במתקפה שכזו. לשניהם יש טילים בטווח המגיע למרכז ישראל, ואם הדברים יסתבכו גם סוריה עלולה להיכנס לבלאגן. לפי התרחיש של המודיעין, והנחת העבודה של צה"ל, זה עלול לקרות עוד השנה.

8. האשמות בכיוון כללי כזה (בעניין של שימוש אסור בנשק המופק מאורניום מועשר)  כבר נכתבו לפני חודשיים, אך נמצאו מופרכות. ייתכן שבהמשך יהיו האשמות נוספות בכיוון כזה.

9. שמעתי בשם הרב המקובל בן ציון מוצפי שליט"א, שקישר את עצירת הגשם הכמעט-מוחלטת לחרון-אף שיש נגדנו כרגע בשמיים, שהתחיל בעקבות ההתעקשות לבצע את "מצעד התועבה" בירושלים, התעקשות שלא פסחה על כל רשויות השלטון, לצערנו, ונבלמה רק ע"י הקב"ה שגרם, לפי מה ששמעתי בשם הרב, לטעות בבית-חאנון שבסופו של דבר סתמה את הגולל על המצעד בחוצות עיר הקודש (אע"פ שעדיין הוא התקיים במתחם סגור).

10. לפעמים, מתוך הרצון לחיוביות נגרמות פעולות שליליות ביותר. רבים מכירים את האימרה "הדרך לגיהנום רצופה כוונות טובות". הרבה אנשים, גם חוזרים בתשובה וגם שומרי תורה ומצוות, שומעים דברים שאומרים צדיקים וגדולים נגד פעולות שלטוניות כאלה ואחרות, ומתחילים בעקבות כך בעצמם לחרף ולגדף כל מיני פלגים וזרמים בישראל, ולפעמים הם עושים זאת תחת המושג "ערב רב", למרות שה"ערב רב" הזה יכול לחזור בתשובה, וגם עושה זאת במקרים רבים, ו"ישראל שחטא - ישראל הוא".
לצערנו, הדברים הללו גורמים נזק רב מאוד לישראל. ידוע שהמקטרג בשמיים אינו יכול לקטרג, כל עוד אין קיטרוג למטה, ולכן כל עוד אדם לא למד את הלכות לשון הרע על בוריין, יקיים את עצת חז"ל לשתוק כמה שיותר.

11. חלק מהשירות הסגוליות הידועות יותר הן שירת הים (שקוראים כל יום בתפילת שחרית, ומי שמכוון בה להלל את השם, כאילו הוא עומד על הים באותה השעה, זוכה לדברים רבים), ושירת הבריאה.

12. הנביא זכריה מתנבא, מעט לפני נבואתו על המשיח, על אסון ימי שיימוט על ערי החוף של לבנון ושל "פלשתים", הפלסטינים של ימינו, כולל עזה, וכך נאמר שם:

משא דבר ה’ בארץ חדרך… ותיבן צור מצור לה… הנה ה’ יורישנה, והיכה בים חילה (יכה את צור באמצעות הים) , והיא באש תיאכל. תרא אשקלון ותירא, ועזה ותחיל מאד, ועקרון כי הוביש מבטה, ואבד מלך מעזה (יאבד השלטון שהיה לעזתים) (יכה את צור באמצעות הים) (יאבד השלטון שהיה לעזתים)

(זכריה ט)

אפשר גם להזכיר, בהזדמנות זו, שלאחר הגירוש מגוש קטיף, נאמרו דברים בשם צדיק אחד שהלך לעולמו, שהרב מרדכי אליהו שליט"א הגדיר ככל הנראה כאחד מהל"ו צדיקים. אותו צדיק אמר שיגיע שלב שבו כל חבל עזה יפונה מיהודים, וזמן לא רב לאחר מכן יבוא גל מהים ויטביע את כל עזה.

13.  ככל הנראה הכוונה היא בגלל ששמשון היה הראשון שביצע מעשה התאבדות כדי לפגוע באוייביו.

14. ידוע, לפי המסופר בספר שופטים, שהפלשתים עיוורו את שמשון לפני מותו, וייתכן שזה היה בגלל פגם עיניים כלשהו, אולי משום שהסתכל על יפי בנות הגויים, ומשם בא גם סופו. לכן כיוון ששורש העבירה שגרמה את כל הסיבוך היה פגם העיניים, הגיוני שהתיקון יבוא ע"י שמירת העיניים.

15. קיימים מספר סימנים לבדיקה האם חלום הוא אמיתי או לא. ככלל יש התייחסות כללית בדורות האחרונים לכך שאין לתת חשיבות של ממש לחלומות מבהילים בדורנו. מעבר לכך, חלומות שאינם ברורים כ"כ, או חלומות שאדם פוחד במהלכם, הם סימן ברור שאינם נכונים, כמו גם חלומות בתחילת השינה או בסופה. אני אשתדל בל"נ להביא כאן באתר כמה דברים נוספים בקרוב בעניין חלומות, אמיתותם ופתרונם.

16. חלום נבוכדנצאר הרשע, המתואר בספר דניאל פרק ב (בארמית), הוא חלום שחלם העריץ הבבלי, ושכח אותו, וביקש להרוג את כל חכמי בבל לאחר שאף אחד לא היה יכול לומר לו מה חלם, עד שדניאל הגיע וסיפר למלך הבבלי את החלום ואת פתרונו, ונבוכדנצר כ"כ נפעם מפירושו של דניאל, עד שהשתחווה אליו, וחז"ל אומרים שהחשיב אותו כמו אליל שלו.

החלום של נבוכדנצר מוזכר פעמים רבות בהקשרי אחרית הימים, משום שפרשנות דניאל מספרת שם, באופן כללי, מה יהיה מאז תקופת נבוכדנצר ועד שיבוא משיח. החלום מתאר פסל, שבנוי מחומרים שנים מראשו ועד רגליו, כאשר החלום מתחיל בראש ומסתיים ברגליים, עד שבסופו של דבר מגיעה אבן והורסת את הפסל ונעשית להר גדול שממלא את כל הארץ.

דניאל פתר את החלום על ארבעת המלכויות שישלטו זו אחר זו מאז נבוכדנצר ועד אחרית הימים, עד שיבוא גואל צדק, ויהרוס את מלכות הרשעה, והשלטון יינתן לו ולא יעבור שוב לעולם.

17. הזוהר הקדוש (זוהר ח"א דף ס"ב ע"ב) מדבר גם הוא על שני קצים, האחד הוא "קץ הימין" והשני "קץ הימים", והזוהר מחלק ביניהם בין ימין ושמאל, ובמקום אחר (זוהר ח"ב קל"ד) מבאר שההבדל הוא בין מלכות דקדושה למלכות הרשעה.

18. כשנזרק יוסף לבור ע"י אחיו, המקרא מספר לנו ש"הבור ריק אין בו מיים", וחז"ל שמדקדקים בדברי התורה שואלים, הרי בתורה אין שום אות ללא צורך, אז מדוע טרחה התורה לומר לנו ש"אין בו מיים"? הרי אם הוא ריק, ברור שאין בו מיים, אלא התורה אמרה לנו שהבור ריק ממיים, אבל לא מנחשים ועקרבים שכן היו בו ("מיים אין בו - נחשים ועקרבים יש בו").

19. חז"ל מספרים על עליית נשמות רוחנית מיוחדת במינה שבוצעה ע"י ארבעת החכמים הנזכרים, אלא שלא כולם הצליחו לצאת ממנה בשלום:


תנו רבנן: ארבעה נכנסו ב"פרדס" ואלו הן: בן עזאי, ובן זומא, אחר, ורבי עקיבא.
אמר להם רבי עקיבא: "כשאתם מגיעין אצל אבני שייש טהור, אל תאמרו ‘מים מים’, משום שנאמר ‘דובר שקרים לא ייכּוֹן לנגד עיני’".

  • בן עזאי - הציץ ומת, עליו הכתוב אומר: "יקר בעיני ה’ המוותה לחסידיו".

  • בן זומא - הציץ ונפגע, ועליו הכתוב אומר "דבש מצאת אכול דייך פן תשבענו והקאתו".

  • אחר - קיצץ בנטיעות.

  • רבי עקיבא - יצא בשלום.

(מסכת חגיגה דף י"ד ע"ב)

הכניסה ל"פרדס" משמעותה עלייה רוחנית לרקיע ע"י שימוש בשמות קדושים, וארבעת החכמים הללו היו ברמה הרוחנית הגבוהה הנצרכת לכך. לפני שהם עלו (רוחנית) לרקיע, הזהיר אותם רבי עקיבא באזהרה מסויימת, שמשמעותה הפשטית היא שייזהרו בדבריהם שם, כי דברים שהם רואים עשויים להיות דברים אחרים, ואם הם יטעו ויאמרו בפיהם, למשל כשיראו שייש טהור יחשבו שזה מיים ויאמרו "אי אפשר להמשיך, כי יש כאן מיים" (ר’ רש"י), אז הם מסתכנים בנפשם, כי בעולם האמת - שקר לא יכול להתקיים, וגם לא מי שאמר אותו ("דובר שקרים לא ייכון לנגד עיניי").

היחיד שהצליח להיכנס ולצאת בשלום היה רבי עקיבא. בן עזאי הציץ בשכינה (לפי רש"י), ומת. בן זומא הציץ גם הוא בשכינה, וכתוצאה מכך נטרפה דעתו. אלישע אחר גרם להרס רוחני גדול (בגלל שהדימוי הוא ל"פרדס" אז הדימוי של ההרס הוא "קיצוץ בנטיעות", ר’ רש"י) הוא נשאר בחיים אבל הפך להיות כופר גמור. וזה העניין שהיה איתו, לפי חז"ל:

אחר קיצץ בנטיעות, עליו הכתוב אומר: "אל תיתן את פיך להחטיא את בשרך". מאי היא?

חזא מ"ט דאתייהבא ליה רשותא למיתב למיכתב זכוותא דישראל. אמר: גמירא, דלמעלה לא הוי לא ישיבה, ולא תחרות, ולא עורף ולא עיפוי. שמא חס ושלום ב’ רשויות הן? אפקוהו למ"ט ומחיוהו שיתין פולסי דנורא.
א"ל מ"ט כי חזיתיה לא קמת מקמיה. איתיהיבא ליה רשותא למימחק זכוותא דאחר.
יצתה בת קול ואמרה "שובו בנים שובבים" חוץ מאחר.

(ראה אלישע בן אבויה את המלאך מ"ט, שר הפָּנים, שניתנה לו רשות לשבת, כדי לכתוב את זכויותיהם של ישראל. אמר אלישע בן אבויה: למדתי שלמעלה אין לא ישיבה ולא תחרות ולא צד אחורי של פנים(עורף), ולא עייפות. אולי יש חס ושלום שני אלוקים בעולם?
הוציאו את המלאך מ"ט והיכו אותו בשישים מכות של אש, מפני שלא קם כשראה את אלישע בן אבויה. וניתנה לו רשות למחוק את כל זכויותיו של אלישע בן אבויה, עד שיצאה בת קול ואמרה שכולם יכולים לשוב בתשובה על מעשיהם, חוץ מאלישע בן אבויה).

(מסכת חגיגה דף ט"ו ע"א)

אלישע בן אבויה השתנה לאחר מכן. כשראה שמשמיים דוחים אותו ואת מעשיו, ושלא יהיה לו חלק לעולם הבא, שינה את מעשיו עד שמי שראה אותו היה אומר שלא ייתכן שזה אותו אלישע אלא "אלישע אחר", ומכאן קיבל את הכינוי "אחר".

רבי מאיר בעל הנס למד ממנו הרבה תורה, לפני ואחרי המקרה הזה. אלישע אחר המשיך ללמד את רבי מאיר, ולמרות שנמתחה ביקורת רבה על רבי מאיר בעניין זה שהוא ממשיך ללמוד מאדם שפרק עול תורה ומצוות, הוא לא הפסיק ולמד ממנו רבות (בטענה ש"רבי מאיר רימון מצא, תוכו אכל, קליפתו זרק"). יש אומרים שזו אחת הסיבות שבשלב מסויים הוחלט שכל המשניות שנאמרו בשם רבי מאיר, שינו אותם ל"אחרים אומרים", בגלל שהגיעו מאלישע אחר.

לאחר מותו של אלישע אחר, בהמשך הגמרא, יש סיפור ידוע כיצד ניסה רבי מאיר בעל הנס ניסה להעלות את נשמתו של אלישע אחר, למרות הכל:

כי נח נפשיה דאחר, אמרי: לא מידן לידייניה, ולא לעלמא דאתי ליתי. לא מידן לידייניה - משום דעסק באורייתא, ולא לעלמא דאתי ליתי - משום דחטא.
אמר רבי מאיר: מוטב דלידייניה וליתי לעלמא דאתי. מתי אמות - ואעלה עשן מקברו.
כי נח נפשיה דרבי מאיר, סליק קוטרא מקבריה דאחר.

(כשנפטר אלישע אחר, אמרו [בשמיים]: אנחנו לא נעשה בו דין, ולא נביא אותו לעולם הבא. לא נעשה בו דין - בגלל שעסק בתורה (והתורה מגינה), ולע נביא אותו לעולם הבא - בגלל שחטא.
אמר רבי מאיר: עדיף שיעשו בו דין, כדי שיבוא לעולם הבא. כשאני אמות אני אדאג לכך שידונו אותו, ולראייה תיראו שייצא עשן מהקבר שלו.
כשנפטר רבי מאיר, היהעולה עשן מקברו של אלישע אחר)

אמר רבי יוחנן: גבורתא למיקלא רביה? חד הוה ביננא ולא מצינן לאצוליה? אי נקטיה ביד מאן מרמי ליה מאן?! אמר: מתי אמות ואכבה עשן מקברו. כי נח נפשיה דרבי יוחנן, פסק קוטרא מקבריה דאחר. פתח עליה ההוא ספדנא אפילו שומר הפתח לא עמד לפניך רבינו.

(אמר רבי יוחנן: האם זאת גבורה, מה שרבי מאיר עשה, לצלות את הרב שלו? תלמיד אחד היה בינינו, ונכשל ויצא לתרבות רעה, ואין כח בין כולנו להביאו לעולם הבא? אם אוחז אני בידו להביאו לעולם הבא מי ייקחנו מידי?!   אמר: כשאני אמות אני אדאג לכך שיסתיים הדין ותיראו שהעשן יכבה מקברו. כשנפטר רבי יוחנן, נפסק העשן מקברו של אלישע אחר. כשספדו על רבי יוחנן אמרו: אפילו שומר הפתח של גיהנום לא עמד לפניך, רבינו)

בתו של אחר אתיא לקמיה דרבי, אמרה ליה: רבי, פרנסני. אמר לה: בת מי את?
אמרה לו: בתו של אחר אני.
אמר לה: עדיין יש מזרעו בעולם? והא כתיב "לא נין לו ולא נכד בעמו ואין שריד במגוריו".
אמרה לו: זכור לתורתו ואל תזכור מעשיו.
מיד ירדה אש וסכסכה ספסלו של רבי. בכה ואמר רבי ומה למתגנין בה כך, למשתבחין בה על אחת כמה וכמה!

(הבת של אלישע אחר הגיעה למצב של עוני, וביקשה עזרה מרבי יהודה הנשיא. כשהוא הבין שהיא הבת של אלישע אחר הוא התפלא בקול רם שנשאר מזרעו בעולם, ומשמיים הקפידו עליו וירדה אש על ספסלו. עד שאמר וכו’)

(מסכת חגיגה, דף טו ע"ב)

20. יוסף הצדיק נחשב ל"שטנו של עשו". השטן הוא ס"מ, הוא שרו של עשו, ורק בכחו של יוסף יהיה ניתן להכניעו, כמו שאומר הנביא עובדיה:

והיה בית יעקב אש, ובית יוסף להבה, ובית עשו לקש, ודלקו בהם ואכלום - ולא יהיה שריד לבית עשו, כי ה’ דיבר.

(עובדיה א)

האש שורפת בזכות הלהבה, והלהבה הלוהטת היא יוסף הצדיק וזרעו.

21. שנאמר (תהלים פה): "אמת מארץ תצמח וצדק משמים נשקף": מתי הצדק נשקף ומגיע מהשמים? כשהאמת צומחת ונראית. אבל לפני הגאולה נכתב על דורנו (אליבא דחז"ל) "ותהי האמת נעדרת" (ישעיה נט).

22. כידוע, בשנים האחרונות הוכיחו מחקרים רפואיים ששיעור ההידבקות של גברים עם ברית מילה באיידס קטן לאין שיעור לעומת בעלי העורלה.


מילותמפתח: מףהצונאמי מףהמשיח מףירושלים מףמשיחבןיוסף מףאחריתהימים מףגלגולים מףפרס

מסווג תחת: תחזיות מימינו, מולטימדיה » אודיו קישור-קבוע

מאמרים שאולי קשורים:

  • עדכון מהרב חוזה הצונאמי (לך לך)
  • הלילה "זאת חנוכה": הוצאה לפועל
  • סוף העדכונים מהרב חוזה הצונאמי
  • הרב בניהו אודות הרב כדורי זצוק"ל
  • הרב בניהו על הרב כדורי ועל הגאולה
  • האדמו"ר מגור: משיח עד תשס"ז
  • הרב זר על הרב כדורי, גאולה וגם עמונה
  • עדכון מהרב חוזה הצונאמי (וישלח)
  • הרב כדורי הובהל לבי"ח - ושוחרר
  • עדכון מחוזה הצונאמי (כי תבוא)
  • הכותרות האחרונות:


    השם1.נט: והיה השם למלך על כל הארץ, ביום ההוא יהיה השם אחד - ושמו אחד!