WordPress database error: [You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'SET timestamp = '1397685294', ip = '23.23.67.57', location = 'בלוג אחרי' at line 1]
UPDATE SET timestamp = '1397685294', ip = '23.23.67.57', location = 'בלוג אחרית הימים - haShem1.net » Blog Archive » אחרית הימים: היכן אנחנו נמצאים?', url = '/?p=185' WHERE ip='23.23.67.57'

WordPress database error: [You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'VALUES ('1397685294', 'Guest', '23.23.67.57', 'בלוג אחרית הימים - ' at line 1]
INSERT INTO VALUES ('1397685294', 'Guest', '23.23.67.57', 'בלוג אחרית הימים - haShem1.net » Blog Archive » אחרית הימים: היכן אנחנו נמצאים?', '/?p=185')

WordPress database error: [You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'WHERE timestamp < 1397681694' at line 1]
DELETE FROM WHERE timestamp < 1397681694

WordPress database error: [You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '' at line 1]
SELECT COUNT(*) FROM

 
בס''ד כ"ד בסיון תשס"ו (20.6.06)
» אחרית הימים: היכן אנחנו נמצאים?

English Translation (by Yeranen Yaakov): Part1, Part 2, Part3 (Thanks!).

אליבא דכולי עלמא אנחנו נמצאים בתקופה הקרויה "אחרית הימים", או למעשה בסוף התקופה הזו, כשאנו עומדים לפני השלב האחרון והמכריע של מלחמת בני אור בבני חושך, שתביא להתגלות המשיח והתגלות האור האלוקי בעולם ללא הסתרה, שלאחריה כל תושבי העולם שייוותרו יחיו בשלום ובאחדות מלאה, תוך הכרה מלאה של ריבון כל העולמים, מלך מלכי המלכים הקדוש ברוך הוא.

הקדמה

מטרת המאמר הזה היא לעשות קצת סדר בבלאגן, ובקצרה ככל האפשר, כדי לתת לכל אחד את האפשרות להתמצא באירועים העכשוויים של אחרית הימים במהירות. מי שירצה להרחיב, יוכל להשתמש בקישורים השזורים במאמר.

הקדמה אחת חשובה לפני סיכום הביניים: הנביא ישעיה מביא בנבואה שקיבל מהקב"ה את הדברים הבאים: "כי יום נקם בליבי, ושנת גאוליי באה" (ישעיה סג), וחז"ל מסבירים את הפסוק בכך שיום הגאולה מכוסה מכל, מפני שהוא כביכול כמוס בליבו של הקב"ה, ובתרגום לשון חז"ל: "אם הלב לא גילה לַפֶּה, למי יגלה הפה?", ובכך התכוונו לומר שהזמן המדוייק של הגאולה יהיה מכוסה מכולם. יחד עם זאת, זה לא מנע מחז"ל למסור לנו סימנים מדוייקים יחסית לתקופה שבה תתקיים הגאולה, אם כי לא הגבילו זאת במועד כזה או אחר. העיקרון העולה מהדברים, שצריך להנחותנו, הוא שעלינו לקיים את המצווה הגדולה של הציפייה לביאת המשיח בכל רגע ורגע, כמתחייב מי"ג עיקרי האמונה, ולא לחשוב שהמשיח יגיע ביום פלוני, בחודש פלוני או בשנה פלונית, משום שהדבר מקלקל את האמונה הפשוטה בביאת הגואל.

עפ"י הנראה ממקורות רבים הפזורים באתר, הכוללים אמירות חשובות מגדולים מכל הזרמים (חסידים, ספרדים וליטאים), עולה כי שנת תשס"ו היא שנת הכרעה כלשהי (הערה מאוחרת: ואכן היא היתה שנת מפנה בתחומים רבים: אריאל שרון ירד מהמפה הפוליטית, צדיקים רבים נפטרו ובהם זקן המקובלים, השלטון הועבר לידי אולמרט, מלחמת לבנון השניה פרצה והוכיחה לכולם שההתנתקות היתה אסון לאומי, פרשיות שחיתות שלטוניות מופיעות כמעט בכל יום, עם ישראל איבד את האמון בשלטון, בצה"ל ובמשטרה. כל הדברים הללו נראו בלתי אפשריים בשנה הקודמת), והיא מסוגלת ביותר לביאת הגאולה (היה גם חלום מפורסם של רב ביום כיפור בעניין זה). כיוון שמדובר בהתבטאויות שלא נשמעו בדורנו בצורה כה מפורשת, הדבר מעורר התרגשות רבה ומגביר את הציפייה האמונית לגאולה. יחד עם זאת, הרב חוזה הצונאמי הסביר את המצב הנוכחי שאנו נמצאים בו כך:

…ממש בכל רגע ורגע אנחנו יכולים לשמוע את "שריקת הסיום", אבל כל עוד זה לא קורה, שאר העניינים ממשיכים להתגלגל… הרב אמר שאמנם מצד אחד ממש בכל רגע ורגע יכול להתגלות משיח צדקנו, אבל מצד שני הוא הסביר שאמר שאנחנו נכנסים לתקופה קשה עד בוא המשיח, ושאנחנו צריך לחגור טוב את החגורות, כי אנחנו הולכים לנסוע מהר, ולפי מה שהוא מרגיש, הרבה דברים הולכים לקרות בקרוב.

 

מאמר זה משתדל לסכם את המצב כפי שהתגלגל עד כה, וכפי שנראה עפ"י מה שגלוי בעת כתיבת שורות אלה, שעומד לקרות כל עוד הדברים ימשיכו להתגלגל. יחד עם זאת צריכים לזכור, שבכל רגע ורגע המצב כולו יכול להשתנות, כאמור למעלה, כפי שגם הרב הצדיק ב"ת אמר לאחר האירוע שעבר שרון:

העולם, גם מבחינה רוחנית וגם מבחינה גשמית, הוא כה הפכפך, וכל דבר עשוי לקרות במשך יום אחד… הדברים שמקובלים ראו או הבינו, פשוט עשויים להשתנות.

 

ובספר תהילים שנכתב ברוח הקודש, נאמר על תקופתנו זו כך:

אותותינו לא ראינו,  אין עוד נביא, ולא איתנו יודע עד-מה.

(תהלים עד)

ולאחר שהקדמנו את הדברים הללו, נעבור לסקירה ולעיקרי התחזיות:

התקפת הטרור בארה"ב (911)

לפי הסברה הרווחת, התקפת הטרור האיסלאמית על מגדלי התאומים והפנטגון בארה"ב, בסוף חודש אלול תשס"א, היוותה את יריית הפתיחה למערכת המלחמה של גוג ומגוג, אשר אורכה עפ"י מספר מפרשים (הובא ברס"ג ב"אמונות ודעות", ומקורו בפרשנות המקרא ביחזקאל) הוא שבע שנים, בהקבלה פחות או יותר לאותן שבע השנים שהגמרא מתארת לגבי "שבוע (סדרת שבע שנים של שמיטה) שבן דוד בא בו". אגב, פתיחת המלחמה נובאה באופן די מדהים ע"י כבוד הרב אמנון יצחק שליט"א, ראש ארגון שופר, שהתעקש במשך כל תשס"א שתיפתח מלחמה באותה השנה, וכאשר עומת עם דבריו, יומיים לפני התקפת הטרור, התעקש שהשנה עדיין לא נסתיימה, וההמשך ידוע. הדברים פורסמו באחד העיתונים ביוזמתו של כתב ערוץ 7 המנוח, אדיר זיק ז"ל, שהיה בין העדים לדברים. כמו כן, האדמו"ר של חסידות "שומרי אמונים" אמר כשבועיים לפני התקפת הטרור, שארה"ב תשלם ביוקר על כך שהיא מונעת מישראל להגיב על הטרור נגדה, וההמשך ידוע.

תחילת מלחמת גוג ומגוג

הובא ע"י מספר מפרשים, ובהרחבה ע"י המלבי"ם, כי מלחמת גוג ומגוג (ר’ תקציר מקורות אודות המלחמה כאן) תהיה מלחמה בין הנצרות ובין האיסלאם (ר’ כאן נסיון לאתר את המדינות המתוארות בספר יחזקאל), ורק בשלב האחרון שלה היא תגיע לארץ ישראל, תוך איחוד כוחות נגד עם ישראל. בזוהר הקדוש נכתבו דברים דומים, שלפני ביאת המשיח יעוררו הישמעאלים (המוסלמים) שלוש מלחמות נגד האֶדוֹמים (הנוצרים), שהשלב הסופי שלהן יהיה קרוב לירושלים.

העניין של מלחמת גוג ומגוג אינו גשמי בלבד, כפי שנראה במבט בלתי עמוק, אלא יש לו שורשים רוחניים עמוקים. מי שמבקש לעמוד על משמעותו מבחינה רוחנית, כמו על עניין משיח בן יוסף וההבדל בינו ובין משיח בן דוד, והקשרם למלחמה זו, מוזמן לקרוא את דברי המהר"ל מפראג בסוגיה זו. אגב, יש שלוש מלחמות גוג ומגוג, אנחנו מדברים כעת על המלחמה השלישית והאחרונה (הקודמות היו לפי הסברה הרווחת מלה"ע הראשונה והשנייה).

התאריך של תחילת המלחמה נזכר גם הוא במקורותינו. כידוע, בשבת חול המועד סוכות נקראת בבתי הכנסת ההפטרה ביחזקאל אודות מלחמת גוג ומגוג. הסיבה לכך היא שמקובל בידינו שמלחמת גוג ומגוג תפרוץ בהושענא רבא (הובא במשנה ברורה, ולפני כן ע"י האדמו"ר מזדיטשוב זיע"א, ומקורו בדברי רב האי גאון מלפני כאלף שנה, ועפ"י דבריו תחיית המתים תהיה בחג פסח לאחר סיום גוג ומגוג, ולכן אז נקראת הפטרת תחיית המתים). העובדה ש"המערכה נגד הטרור" נפתחה במלחמה של בוש (רבים ומכובדים טוענים שבוש הוא גוג, מה שמסביר את המחשבות שלו שהוא מדבר עם הקב"ה) נגד אפגניסטן בדיוק בליל הושענא רבא, מעידה לדעת רבים שזוהי אכן מלחמת גוג ומגוג, אם כי יש האומרים כי הושענא רבא אמור להיות התאריך של פרוץ השלב הסופי של המלחמה (השלב נגד ישראל), וייתכן שגם זה יתקיים (ואם כך יהיה, הרי שלפי רב האי גאון מדובר בשלב שייארך כחצי שנה, עד פסח).

המשך המלחמה - נגד בבל/עירק

לאחר אפגניסטן, לא שקטו המדינות הנוצריות, והמשיכו את מסע המלחמה שלהם לכיוון עיראק (היום כבר ידוע שלא היתה להם עילה אמיתית למלחמה זו, פרט ל’קולות’ ששמע בוש…), ומסתבר שגם שלב זה במערכה כתוב במקורותינו, ועליו ועל הזמן שבו הוא יתקיים, התנבא הנביא ירמיהו, בנבואתו שלאחר שימלאו לבבל שבעים שנה היא תיכבש ע"י האוייב, וזמן לא רב לאחר מכן תיהרס. המלחמה נגד עירק באה בדיוק לאחר שעירק סיימה שבעים שנה לעצמאותה (בבל המקורית לא הספיקה להגיע לשבעים שנה, כך שלא ייתכן שהנביא דיבר על הממלכה המקורית), ובכך ראינו מול עינינו שוב את התגשמות דברי הנביאים במלואם (יש גם התגשמות מעניינת של נבואה על תפיסת סדאם חוסיין). ההרס הסופי של עירק ושל בגדאד, שהנביא מתאר לאחר נפילת בבל בידי אויביה (הנוצרים) עתיד להיות בהמשך המלחמה, כנראה בקרוב, וככל הנראה מדובר שם על מלחמה באמצעים לא קונוונציונליים, שעפ"י מה שנראה עכשיו תהיה בין ארה"ב לאירן על אדמת עירק (ר’ כאן להרחבה בעניין הנבואה לגבי עירק).

השלב הבא של המלחמה - נגד פרס/אירן ו/או אשור/סוריה

בלעם הרשע, שעפ"י רבותינו למרות רשעותו הרבה ידע את זמן הקץ (לכן אמרו עליו חז"ל מה שאמרו, ר’ כאן, סימן 11), הודיע בנבואה שנכתבה בתורתנו הקדושה, תורת אמת, מה עתיד לקרות מייד לפני בוא המשיח, ואמר כך:

 

אוֹי מִי יִחְיֶה מִשֻׂמוֹ אֵל! וְצִים מִיַּד כִּתִּים וְעִנּוּ אַשּׁוּר וְעִנּוּ-עֵבֶר וְגַם-הוּא עֲדֵי אבֵד"

 

ועפ"י הפרשנות שניתנה לדברים ממקורות שלפני יותר מאלפיים שנה, משמעות הדברים היא כזו: אוי לאומה שתימצא בעולם בזמן שהקב"ה יפדה את ישראל, בעת שיגיעו ספינות ענק של הרומאים (הנוצרים) ויילחמו באיזור אשור ובאיזור עבר, וינצחו שם ויגרמו עינוי לתושבי המקום, אך גם גורלם עצמם יהיה לאבדון, ואז תינתן המלוכה למשיח ולישראל.

מלחמה עם פרס בסמוך לביאת המשיח

עניין המלחמה של הנצרות נגד פרס בסמוך לביאת המשיח כתובה באופן מפורש יותר במדרש שהביאו חז"ל לפני כאלפיים שנה:

אמר רבי יצחק: שנה שמלך המשיח נגלה בו, כל מלכי האומות מתגרים זה בזה (מלחמות, ועימותים מזויינים ומילוליים בכל רחבי העולם). מלך פרס (איראן) מתגרה במלך הערבי (עיראק? סעודיה? ירדן?), והולך מלך הערבי לאדום (המייצגת אצל חז"ל אימפריה נוצרית, שבימינו היא כנראה ארה"ב), ליטול עצה מהם (מבקש עזרה וסיוע מארה"ב).

וחוזר מלך פרס ומחריב את כל העולם (איראן מתחילה בפעולות טרור או מלחמה ברחבי העולם, כפי האיומים שלה). וכל אומות העולם מתרעשים ומתבהלים ונופלים על פניהם. ויאחזו אותם צירים כצירי יולדה (פחד גדול מהטרור האיראני בעולם).

וישראל מתרעשים ומתבהלים (נוכח האיומים האירניים על מחיקת ישראל) ואומרים: להיכן נבוא ונלך? להיכן נבוא ונלך?!

ואומר להם (כיבוכל הקב"ה משיב לישראל כך): בני, אל תתיראו! כל מה שעשיתי, לא עשיתי, אלא בשבילכם! מפני מה אתם מתיראים?

אל תיראו, הגיע ימי גאולתכם!

(המדרש מבשר: כשזה קורה, למרות שישראל יפחדו, אין להם מה לפחד, הצרות שהאיראנים יעשו מבשרות את בוא הגאולה!)

ולא כגאולה ראשונה (יציאת מצרים) גאולה אחרונה (בוא המשיח), כי בגאולה הראשונה היה לכם צער ושעבוד מלכות אחריה (גלויות), אבל גאולה אחרונה, אין לכם צער ושעבוד מלכות אחריה!

…אמר ר’ שמעון בן פזי: באותה השעה מגביה הקב"ה למשיח עד השמים, ופורש עליו מזיו כבודו, מפני אומות העולם, מפני פרסיים הרשעים.

אומר לו: אפרים (אחד הכינויים למשיח) משיח צדקי, הוי דיין על אלו ועשה בהם מה שנפשך חפצה, שאלמלא רחמי שגברו עליך כבר אבדוך מן העולם ברגע אחד, שנאמר: "הבן יקיר לי אפרים וגו’".

למה "רחם ארחמנו" שני פעמים? אלא:

- "רחם" בשעה שהיה חבוש בבית האסורים, שבכל יום ויום היו מחרקין שיניהם, ומרמזים בעיניהם, ומנענעין בראשיהם, ומפטירין בשפתותיהם, שנאמר: "כל רואי ילעיגו לי, יפטירו בשפה, יניעו ראש וגו’" (תהלים כב, כל המזמור)

- "ארחמנו", בשעה שהוא יוצא מבית האסורים. שלא מלכות אחד ושתי מלכויות באים עליו, אלא מאה וארבעים מלכויות מקיפין אותו. ואומר לו הקב"ה: אפריים (אחד הכינויים למשיח) משיח צדקי, אל תירא מהם, כי כל אלה ברוח שפתיך ימותו, שנאמר: "וברוח שפתיו ימית רשע" (ותיאר זאת בצורה ציורית מרן הרב הגאון עובדיה יוסף שליט"א עפ"י חלומו - המשיח יעשה לרשעים "פוףףףף" וגמרנו).

הרב הצדיק יהונתן אייבשיץ זצוק"ל זיע"א, שחי לפני כ-300 שנה בפראג, מחזק את הדברים עוד יותר, ואומר כי למעשה אפילו אם תגיע כבר העת של התגלות משיח צדקנו, הוא עדיין לא יתגלה כל עוד לא תיפול פרס בידי הנוצרים, וכביכול אפילו המשיח יקבול על כך. וכך כתב בספרו:

 
[בספר ישעיה מ"ה נאמר:] ‘כה אמר ה’ למשיחו לכורש, אשר החזקתי בימינו’ [וחז"ל פרשו במסכת מגילה י"ב כך:] אמר הקב"ה למשיח: קובל אני על כורש! אני אמרתי: הוא יבנה ביתי, והוא ציוה ‘מי בכל עמו ויעל’.

[ורבי יהונתן אייבשיץ מפרש כעת את הדברים:] וכבר תמהו מפרשים מה קובל בזה למשיח?! אבל הענין: אמרו בגמרא (מסכת יומא דף י): אין בן דוד בא עד שייפלו פרסיים ביד רומיים (=הנוצרים) (הנוסח בגמרא שלפנינו הוא כזה: "אמר רב: עתידה פרס שתיפול ביד רומי… דאמר רבי יהודה: אין בן דוד בא עד שתפשוט מלכות רומי הרשעה בכל העולם תשעה חדשים", וככל הנראה בידי רבי יהונתן אייבשיץ היה נוסח אחר, וגם פירושים על הנוסח האחר -השם1.נט).

ודייקו מפרשים, מדלא אמר (=בגלל שלא נאמר:) קודם שבן דוד בא יפלו פרסיים ביד רומיים (אלא נאמר: ‘אין בן דוד בא עד‘), אלא להורות: אפילו יגיע זמן קץ, מכל מקום יתמהמה עד שיפלו פרסיים ביד רומיים!

וזהו הנ"ל, כי המשיח בראותו כי הגיעה העת (קץ הגאולה) והוא (עדיין) סובל מרעין (חולאים וייסורים), רק צריך להמתין עד שיתפשטו (ישלטו) הרומיים (הנוצרים) על פרסיים. וזה קשה למשיח: בונים ביד סותרים (בוני ביהמ"ק בידי מחריביו)?! ואמר הקב"ה: קובל אני על כורש שעבר על צוויי, ולכך יענשו. וזהו גורם עיכובו. ה’ ימהר הגאולה וישועה ובא לציון גואל וכו’ אמן.

(יערות דבש ח"ב, סוף דרוש י"ג)

 

(ואגב, ייתכן שאפשר למצוא לזה מקור נוסף ברש"י על הגמרא במסכת סנהדרין צ"ח, שמפרש שלפני בוא המשיח יכלו המכשפים הפרסיים המצערים את ישראל, ואכמ"ל)

ובשנים האחרונות התבטא כבוד הרב המקובל דניאל זר שליט"א מספר פעמים על כך שסימן מסור בידו, שמלחמת גוג ומגוג (ככל הנראה השלב הקשור לישראל) מתקרבת, והוא התחממות העניינים עם איראן. הרב אומר פעמים רבות שנזכר בדברי רבותינו שחורבן העולם יתחיל מפרס:

תדעו לכם דבר אחד: סימן אחד בידי, שגוג ומגוג קרוב. אני דיברתי בעבר  על גוג ומגוג. כשהיתה מלחמת המפרץ אמרו שזה גוג ומגוג, אמרתי לכולם: תראו, הגמרא אומרת, והמדרש אומר, והזוהר אומר, שיש סימן אחד מתי גוג  ומגוג קרוב. אתם יודעים מה הסימן?

הגמרא אומרת: חורבן בית המקדש התחיל מפרס, חורבן העולם יתחיל מפרס. הזוהר והמדרש אומרים: גוג ומגוג יתחיל מפרס.

כשהיתה מלחמת המפרץ, אמרתי לכם: כל עוד פרס לא באמצע, אין גוג ומגוג. עכשיו, שימו לב, פרס מתחילה… כל העולם פוחד מפרס. עכשיו היא מתחילה לדבר "למחוק את ישראל"…

(מתוך גוג1, אתר אחרית הימים)

 

ראש ישיבת המקובלים, הרב הגאון בניהו שמואלי שליט"א, הזכיר אף הוא את הגורם האירני-הפרסי מספר פעמים, ואמר שהאיום הפרסי במקור היה צריך להיות קשה ביותר, אבל רמז בדבריו שבע"ה בזכות לימוד התורה לא יתקיימו הגזירות הרעות במהלך המלחמה עם אירן:

אתם יודעים שעכשיו יש [כאלה ש]מתחילים לעורר גזירות על עם ישראל, כמו הפרסים האלה. הם מחכים מתי…

"עשו שונא ליעקב", תדעו לכם, זה כלל. זו הלכה: עשו שונא ליעקב. אומות העולם מאז ומתמיד לא יכולים לסבול את עם ישראל. תמיד הם מחפשים בכל דרך איך להאביד אותנו מהעולם, ח"ו. אבל הקב"ה לא יתן בידם.

אבל, כמו שהם הכריזו בשבוע שעבר, ח"ו למחוק את עם ישראל… אומר הזוהר: דע לך, עתידה פרס שתעלה בארץ ישראל 45 קילומטרים בערך (לפי חישוב הפרסאות של הזוהר) מירושלים. אתם יודעים איפה זה? זה באיזור דימונה, באיזור הכור האטומי. והיא (פרס) תעשה, בר מינן מה שאומר הזוהר, 12 חודשים מלחמה גדולה, עד כדי כך - אפילו תחסל את משיח בן יוסף, כך אומר רבי שמעון בר יוחאי. עד כדי כך. אל תחשבו שהדברים האלה הם דברים של מה בכך…

תדעו לכם, אם יקום אחד (מהגויים) וירצה לעשות את זה, ויתחיל לעשות, יצטרפו אליו הרבה חברים מאומות העולם. הרבה חברים יצטרפו אליו. ו[יהי רצון] שלא יהיה ח"ו בעיות לעם ישראל, שאחד לא ייפגע. כל נפש אחת יהודית שנפגעת זה אסון גדול לעם ישראל. אסור לתת שיהודי אחד ייפגע!

(בהמשך הרב דיבר על העצה היעוצה במקרה זה, לצפיה בוידאו המלא מתוך אתר גוג1-אחרית הימים לחצו כאן)

 

על כל פנים, ככל הנראה כרגע, מדובר על מלחמה של אירן (המונהגת ע"י מטורף שכנראה חושב שהוא המשיח של המוסלמים) נגד ארה"ב (המונהגת ע"י מטורף אחר, שיכבוש את איראן), ולא על מלחמה של ישראל (לפי תרגום יונתן בן עוזיאל נראה שעל ישראל לשבת בצד במשך תקופת המלחמה). בקיצור, מדובר על משהו בנוסח מלחמת המפרץ, או כפי שתיאר זאת כבוד הרב אליעזר ברוידא שליט"א: "ה’ יילחם לכן ואתם תחרישון". הסבירות גבוהה שככל שהמועד יתקרב, נשמע יותר התבטאויות אודות המלחמה הזו והשפעתה על ישראל.

מהתבטאויות מעניינות בנושא האיראני מסוף חודש כסלו תשס"ו, הן של הרב ברוידא שליט"א והן של הרב המקובל דניאל זר שליט"א,  אפשר להסיק כי צפוייה התפוצצות של המתקנים הגרעיניים באיראן ללא התערבות מלחמתית.

ידידי, ר’ יעקב נתן, הביא חלק מהמקורות הנ"ל והוסיף אליהם מקורות אחרים של חב"ד, והוסיף הסבר עמוק יותר לגבי הסיבה שאנו ממתינים למפלת פרס/אירן. לקריאת הדברים המעניינים (אנגלית) לחצו כאן.

שבע השנים שלפני התגלות המשיח

הגמרא מתארת במילים סתומות למדיי כיצד יעברו על ישראל שבע השנים האחרונות שלפני ביאת המשיח. חז"ל מתארים זאת במחזור של שבע שנות השמיטה, להלן תיאור חז"ל ובסוגריים השנים המתאימות בעברית (שימו לב שהשנים הללו לא מחוייבות המציאות, אלא רק פרשנות אפשרית אחת מני רבות):

תנו רבנן:

שבוע שבן דוד בא בו:

  • שנה ראשונה (תשס"ב) מתקיים מקרא זה (עמוס ד): "והמטרתי על עיר אחת ועל עיר אחת לא אמטיר".

  • שניה (תשס"ג): חיצי רעב משתלחים

  • שלישית (תשס"ד): רעב גדול, ומתים אנשים ונשים וטף, חסידים ואנשי מעשה, ותורה משתכחת מלומדיה.

  • ברביעית (תשס"ה): שובע, ואינו שובע.

  • בחמישית (תשס"ו): שובע גדול, ואוכלין ושותין ושמחין, ותורה חוזרת ללומדיה.

  • בשישית (תשס"ז): קולות.

  • בשביעית (תשס"ח): מלחמות.

  • במוצאי שביעית (תשס"ט): בן דוד בא.

(סנהדרין צ"ז)

[עוד מקור שמדבר על "שבוע שבן דוד בא בו" הוא הפסיקתא רבתי (ל"ו), וחשבתי שיהיה נחמד להזכיר זאת כאן:
שבוע שבן דוד בא בה, מביאים קורות של ברזל, ונותנים לו על צוארו, עד שנכפפה קומתו. והוא צועק ובוכה, ועולה קולו למרום. אמר לפניו: רבונו של עולם, כמה יהא כוחי, וכמה יהא רוחי, וכמה יהא נשמתי, וכמה יהיו איבריי. לא בשר ודם אני? על אותה השעה היה דוד בוכה ואומר: "יבש כחרס כוחי" וגו’ (תהלים כ"ב ט"ז).
באותה השעה אמר לו הקב"ה: אפרים, משיח צדקי, כבר קיבלת עליך מששת ימי בראשית. עכשיו יהא צער שלך כצער שלי, שמיום שעלה נבוכדנצאר הרשע, והחריב את ביתי, ושרף את היכלי, והגלה את בניי לבין אומות העולם, חייך וחיי ראשי שלא נכנסתי לכסא שלי, ואם אין אתה מאמין ראה טל שעלה על ראשי, שנאמר "שראשי נמלא טל קוצותי רסיסי לילה" (שה"ש ה’ ב’).
באותה השעה אמר לפניו: ריבונו של עולם, עכשיו נתיישבה דעתי, דיו לעבד שיהא כרבו…
(המדרש ממשיך בתיאור על המלחמה עם פרס, כמתואר בסעיף הקודם: "אמר ר’ יצחק" וכו’) ]

 

ומהמעט שאפשר להבין כאן, אפשר לראות שאכן שנת תשס"ג היתה השנה של הבחירות שבה עלתה ממשלת הרשעה שינוי-ליכוד, שהתחילו לגזור גזירות כלכליות נגד האוכלוסייה החלשה, וזהו "חיצי רעב משתלחים", אבל זו היתה רק ההתחלה. בשנת תשס"ד כבר היה תקציב שהועבר על גב האוכלוסייה החלשה, ומספר הרעבים בישראל הלך וגדל, ורבים אכן מתו, וביניהם גם צדיקים, ולגבי התורה שמשתכחת פירש רש"י: "מתוך שאין להם מה לאכול", ואפשר גם לפרש: בצל הקיצוצים התקציביים לישיבות ולכוללים, שגרמו לתלמידי חכמים רבים לשבות מתורתם. שנת תשס"ו, שאנו נמצאים בעיצומה, תביא להפיכת הגלגל, ולהפסקת הרעב, ולהחזרת התורה, לאחר החזרת התקציבים לאוכלוסיות החלשות וללומדי התורה. בשנת תשס"ז יהיו "קולות", והמשמעות עפ"י רש"י היא: "ייצאו קולות שבן דוד בא" או "קולות מתקיעת שופר שנאמר: אז ייתקע בשופר גדול", כלומר או שכולם ידברו על זה שהמשיח בא (1. בא: בלשון בעבר (אך יהיה מדובר במשיח בן יוסף בדיעבד), 2. בא: עומד להגיע.    עפ"י דיעות רבות המשיח צריך להיות נוכח כבר במהלך המלחמה האחרונה), או שהקולות של תקיעת השופר יישמעו, וזוהי תקיעה רוחנית, שעפ"י מה שידוע לי מבשרת דין קשה ברשעים. בשנת תשס"ח תתחיל המלחמה הסופית, המערכה האחרונה של מלחמת גוג ומגוג, בין הגויים לישראל (רש"י שם), ובמוצאי השנה הזו, כלומר בשנת תשס"ט, תגיע הגאולה הסופית המלאה לישראל ולנותרים מאומות העולם, לאחר השמדת הרשעים (כזכור, גם הרב חוזה הצונאמי אמר בהתחלת הדרך כי הגאולה הסופית תגיע בתשס"ט, כפי שהובא בעדכון הראשון, אלא ששינה את דעתו בהמשך, מה שמראה שהכל פתוח ולא חייב להתקיים לפי לוח הזמנים הנ"ל).

גאולה בעיתה או "אחישנה"

שני סוגים של גאולה קיימים עפ"י מקורותינו: גאולה שהיא "בעיתה", דהיינו בזמן הקבוע מראש (הרב עובדיה יוסף שליט"א סובר כי זוהי הגאולה שניגאל בה, אע"פ שהוא סובר במקביל שהדור "זכאי"), וגאולת "אחישנה", דהיינו שמגיעה מוקדם יותר מהזמן הקבוע. ההבדל העיקרי בין שני סוגי הגאולה, פרט למועד שבו היא תתקיים, הוא כמות הסבל והייסורים שיסבול עם ישראל, והעולם בכלל, עד שתגיע הגאולה, וכן באופי הגאולה:

  • גאולת "אחישנה"  היא גאולה שבה פתאום, באופן ניסי, מגיע המשיח, והעולם מגיע לתיקונו, עם כל הייעודים הטובים שהובטחו ע"י הקב"ה בידי נביאיו, כמתואר בתנ"ך.

  • גאולת "בעתה" היא גאולה שקודם לה תהליך ארוך וקשה, מלא ייסורים ונסיונות, לעם ישראל וכן לכלל העולם, שמסתיים בקטל עצום ונורא של כשני שליש מהעולם, וגם של אלה מעם ישראל שעפ"י חשבונו של הקב"ה אינם ראויים להיגאל. לפי חלק מהמקורות, וגם מקובלים בני זמננו, השיעור של בני עם ישראל שעשויים להיות נספים במצב הזה, עשוי להגיע ח"ו לכ-80%, במקביל לשיעור של בני ישראל שנקטלו במצרים במהלך מכת החושך, כמתואר ע"י חז"ל.

סוג הגאולה שאנחנו נקבל תלוי בנו ובמעשינו. גאולת ‘אחישנה’ תלויה בתשובה שעם ישראל יעשה. צדיקים בני דורנו אומרים, שלא מדובר דווקא בכל עם ישראל, אלא ברובו, כל אחד לפי ערכו. במידה וכזו תשובה תתבצע בעם ישראל, אז תהליך ה"בעיתה", שאנו נמצאים בעיצומו, ייפסק פתאומית, ותגיע הגאולה בין רגע. אבל במידה וזה לא יקרה, אז התהליך הקשה של "בעיתה" יצטרך להימשך עד שיגיע לסופו הקשה, ורק אז תגיע הגאולה, ולא לכל ישראל, ובוודאי שלא לכל העולם.

כדאי להזכיר בשלב זה שיש מי שטוענים כי גאולת אחישנה כבר אינה אפשרית לאחר ט’ באב תשס"ה (יום לפני ההתנתקות מגוש קטיף), מפני ש"תחנות האחישנה", שהם תאריכי רצון לגאולה, הסתיימו בדיוק בתאריך זה, שהיה התחנה האחרונה. עם זאת, יש מעט סכנה בטענה זו, משום שהיא סותרת את עקרונות אמונתנו, שיש סיכוי לביאת המשיח בכל יום ויום. לעומת זאת, יש הטוענים כי הנבואות הקשות לגבי תהליך "בעיתה" כבר התרחשו בעבר, למשל בשואה, שיש הרואים בה ובמלה"ע ה-II את מלחמת גוג ומגוג האמיתית על הבדלי הגישות השונות בדיון זה, בין המקובלים המזרחיים לבין הצדיקים החסידיים ניתן לקרוא כאן. על המלחמה בשמיים בעניין השיטות, על הפיכת "אחישנה" לרחוקה מ"בעיתה", וכן על שילוב שתי השיטות לפי הגאון מוילנא, ניתן לקרוא כאן.

על כל פנים אולי כדאי להוסיף, כי עפ"י חז"ל קיימים כמה מועדים מסוגלים יותר לזמן גאולת אחישנה. ביניהם ניתן למנות את חודש תשרי, חודש ניסן ואת ט’ באב. תסריטים קצרים אפשריים לשתי סוגי הגאולות מאת הרב אליעזר ברוידא שליט"א, ניתן לקרוא כאן.

כמו כן מקובל שקריאה בזוהר הקדוש (אפילו בלי הבנת פירוש הדברים) מקרבת את הגאולה, ומסוגלת להציל את הקורא בה מחבלי משיח ברחמים. ועוד בהקשר לקירוב הגאולה, רבינו הקדוש, רבי נחמן מברסלב זיע"א, אומר שאחדות בעם ישראל היא זו שתגרום את הגאולה, ולכן חתירה אליה תקרב את הגאולה (והאחדות בעם מתחילה מהאחדות במשפחה, בין חברים, בבית הכנסת וכו’).

המגיפה

ככל שמתקדמים יותר לקראת השלב המכריע של המלחמה, כך מתקדמים גם לקראת המגפה הקשה שתדביק את בני האנוש כמו את החיות. המגיפה תהיה קשה ביותר, ותגרום לקטל רב בבני האדם. שלא כפרשנויות מודרניות לנבואת זכריה הנביא ע"ה, כיום מקובל לראות בנבואתו כפשט גמור. על פי הנבואה, המגיפה תגרום לריקבון אצל האנשים הנדבקים, בטרם מותם: היא תפגע באיזורים הריריים, בעיניים ובלשון, שייגרם בהם רקבון מתקדם במהירות. עפ"י חלק מהפרשנויות של הנבואה, הרקבון יהיה כ"כ קשה, עד שכשאדם ירצה להחזיק את יד חברו, ייתלש חלק מבשר היד ויישאר ביד חברו.  וזו לשון הנבואה:

וזאת תהיה המגפה, אשר יגוף ה’ את כל העמים אשר צבאו על ירושלים: המק בשרו והוא עמד על רגליו, ועיניו תימקנה בחוריהן, ולשונו תימק בפיהם. והיה ביום ההוא, תהיה מהומת ה’ רבה בהם, והחזיקו איש יד רעהו, ועלתה ידו על יד רעהו… וכן תהיה מגפת הסוס, הפרד הגמל והחמור, וכל הבהמה, אשר יהיה במחנות ההמה,-כמגפה הזאת.

(זכריה יד)
 

ובמדרש מובא:

"התאנה חנטה פגיה" (הפסוק נדרש על מות אלה שלא זכו להיגאל ביציאת מצרים במכת חושך, וכעת מוסבר מה יהיה בתקופתנו:) אמר רבי חייא בר אבא: סמוך לימות המשיח דֶבֶר  גדול (כלומר מגיפת ענק) בא לעולם והרשעים כלים.

(שיר השירים רבה ב, ל"ג)

(במסכת אבות (ה, ט) ניתנו זמנים שבהם יש סיכוי גדול לדבר גדול (תשס"ח ותשס"ט הן שנים מועדות לכך, וכן מוצאי סוכות בכל שנה), והמהר"ל הסביר לפי המשנה שהסיבה ש’דבר גדול בא לעולם’ (דהיינו שהמגיפה תהיה במימדים עצומים ביותר) היא גזילת העניים שקודמת לה).

קיימת סברה הולכת ורווחת שהמגיפה הזו שמדובר עליה היא השלב הבא בהתפתחות נגיף "שפעת העופות" (H5N1). כיוון שהנגיף עדיין לא התפתח לשלב הבא, אי אפשר לדעת מה תהיינה התופעות המדוייקות של ההדבקה שלו, אך עפ"י טובי המדענים של ארגון הבריאות העולמי (WHO) מדובר בהתפתחות שחייבת לקרות, השאלה היא רק מתי, ואחוזי ההדבקה והקטל של הנגיף המפותח הם בעלי מימדים של שואה עולמית.

משמעות התפתחות הנגיף היא שיהיה ניתן להידבק במחלה לא רק מבעל חיים הנושא את הנגיף (כידוע גם בעלי חיים אחרים נדבקים בנגיף ומדבקים, ר’ מחקר לדוגמא לגבי חתולים), וזהו המצב כפי שהוא בעת כתיבת שורות אלה, אלא גם מאדם לאדם. הנגיף, עפ"י המדענים, יתפתח לשלב הקטלני הבא, כאשר הוא יתמזג עם נגיף אחר, ואז תיווצר מגפה קטלנית חדשה, שעפ"י ההערכות אמורה להדביק כשליש מהעולם (ר’ את דברי ה-Scientific American המובאים כאן, מה שמזכיר את המימדים של נבואת זכריה (פרק יג, ט) שמדברת על כך שרק שליש מהעולם יישאר), ותפגע קשה ביותר גם במדינות מערביות, כגון ארה"ב. ובאופן מפתיע, בשונה מנגיפי שפעת רגילים, היא תפגע יותר באוכלוסיה צעירה (מה שמתאים לנבואה על פגיעה בחיילי הגויים) מאשר מבוגרת.

לקריאת שאלות ותשובות של ארגון הבריאות הבינלאומי לגבי שפעת העופות והתפתחותה לחצו כאן.

אין בן דוד בא כל עוד אריאל שרון ראש ממשלה

מספר רב של צדיקים, ובראשם זקן המקובלים, הרב יצחק כדורי זיע"א, אמרו שהמשיח יבוא רק אחרי ששרון כבר לא יהיה ראש ממשלה, כפי שדווח גם באתר זה מספר פעמים. בטבת השנה הופתענו, כמו כל העולם לראות מה שאירע לראש הממשלה (אמנם הדברים נרמזו לפני כן ע"י הרב חוזה הצונאמי, וגם ע"י הרב מרדכי אליהו שליט"א), כאשר בין אם הוא כבר מת, ובין אם לאו, הוא לעולם לא ישוב לראשות הממשלה.

המצב הזה שבו שרון נוטרל בהתערבות אלוקית כמעט ברורה, מלהיות ראש ממשלה, בעוד שמפלגתו עלתה לשלטון, מרמזת באופן ברור על כך שככל הנראה בקדנציה הנוכחית של הכנסת יגיע המשיח, ולכן בגלל שעפ"י דברי צדיקים רבים אריאל שרון לא יהיה כבר ראש ממשלה בזמן ביאת המשיח, היה צורך לגרום לכך שהוא יחדל להיות ראש ממשלה.

אם כן, האירוע שעבר אריאל שרון, עד כמה שהוא אירוע קשה, הוא בכל זאת אות וסימן מעודד נוסף לקראת גאולת ישראל השלמה. רמזים נוספים אודות עניין שרון בתורה ניתן לקרוא כאן. אגב, אם בשלב כלשהו תבוא הודעה רשמית על מותו, יש לי ספקולציה די מעניינת, עפ"י המקורות, לגבי האירועים שעשויים לקרות.

פטירת הרב כדורי וצדיקים נוספים - והקשר לגאולה

זקן המקובלים, הרב הצדיק יצחק כדורי זיע"א, שהחזיר את נשמתו הטהורה השמיימה בליל ערב ראש חודש שבט תשס"ו, הובטח על פי מספר דיווחים שיראה את המשיח לפני מותו. רבים טוענים כי הוא אכן פגש את המשיח, כפי שדווח בעיתונות בעבר, ולכן התנאי התקיים, אך הסבר למי שלא מקבלים את הדברים, ניתן למצוא בדברי הרב מרדכי אליהו שליט"א שהביא את דברי בבא סאלי שגם לו הובטח לזכות למשיח. בבא סאלי עוד לפני פטירתו אמר לרב המקובל מרדכי אליהו שליט"א מדוע הוא הולך מהעולם לפני בוא המשיח, וכך נראה גם מדברי הרב המקובל דניאל זר שליט"א אודות הרב (ור’ כאן עוד דברים דומים, ור’ כאן  רמז בעניין עליית החמאס שקדמה לפטירת הצדיק). כמו כן עניין הפטירה של הרב כדורי וצדיקים נוספים נגלה בחלום לאחד הצדיקים שבדורנו, כמוזכר במאמר זה (תחת כותרת המשנה ‘אין ישראל נגאלין’ וכו’).

אך הרב כדורי זצוק"ל לא היה הצדיק היחיד שנפטר. בתקופה די קצרה של מספר חודשים נפטרו צדיקים כה רבים, שאני חושש למנות כאן כדי לא לשכוח אף אחד מהם. בכך אפשר לראות את התגשמות דברי חז"ל, המתארים את מה שיקרה לקראת בוא המשיח:

אמר רבי יוחנן: דור שבן דוד בא בו תלמידי חכמים מתים, והנשארים עיניהם כלות ביגון ואנחה, וצרות רעות באות על הציבור, וגזירות קשות מתחדשות: עד שהראשונה קיימת מביא אחרת ונסמכה לה.

(פסיקתא דרב כהנא א, ט, וכן בפסיקתא רבתי ובשה"ש רבה, ובמסכת סנהדרין בשינוי: ‘מתמעטין’ במקום ‘מתים’)

באחד המאמרים של הרב אליעזר ברוידא שליט"א, הוא מאזכר פטירה של שלושה צדיקים תוך שבוע, ומציין ששמם הפרטי של כולם היה "משה", ומתאר אותם בבחינת משה רבינו של דורנו. הרב ברוידא לא אומר את הדברים ללא סיבה, שהרי בכתבי רבי נתן מברסלב (תלמידו המובהק של רבי נחמן) מופיעים הדברים הבאים, שנראה שמדברים בדיוק על התהליך שאנו חווים בתקופה האחרונה:


…וקץ האחרון סתום ונפלא מאד מעין כל, אעפ"כ יימצאו צדיקים נוראים גם בעקבות משיח, בקץ האחרון, שישיגו השגות עצומות מאוד, ויאירו בישראל ש’מלוא כל הארץ כבודו’ וש’אין שום יאוש בעולם כלל’.

ואע"פ שהבעל דבר והסטרא אחרא וחילותיהם יתפשטו ויתגברו, כמו שיתפשטו בפרטיות על כל אחד ואחד, ובכלליות בריבוי המחלוקת שיהיה קטגוריא גדולה בין התלמידי-חכמים, שזה עיקר חבלו של משיח.. אעפ"כ ימהר ויחיש לגאלנו ע"י הארת דעתם הקדוש בעולם, כי אע"פ שתתגבר הסטרא אחרא כל כך, עד שיהיו מוכרחים הצדיקי אמת בחינת משה להסתלק מן העולם, אעפ"כ ע"י זה תהיה הישועה והגאולה, ויהפך אבלם לששון.

כי הסתלקות והעלמת הצדיקים היא הצרה הגדולה והמרה מכל הצרות, כמו שאמרו רז"ל: "קשה סילוקן של צדיקים כפליים כחורבן בית-המקדש" וכו’, אבל גם זה יתהפך לטובה ולנחמה, כי דייקא ע"י הסתלקותם לעילא ולעילא וכו’, יעלו לבחינת מקיפים גבוהים ונשגבים כל כך, עד שמשם דייקא יאירו ביותר, בחינת ‘מלוא כל הארץ כבודו’, לתלמידיהם שהם בחינת יהושע… עד שיפעלו ויגמרו מה שהתחילו להאיר בעולם דעת הנ"ל, שיידעו הכל כי ‘מלוא כל הארץ כבודו’ וישובו לה’ יתברך באמת, שע"י זה תבוא הגאולה כנ"ל.

כי מריבוי הפגמים והעוונות, הוכרחו לעלות לעליות גדולות כל כך, שאי אפשר לעלות לשם כשהם מלובשים בגוף בזה העולם, כמובן כל זה משיחותיו הקדושים, וזהו בחינת מיתת הצדיקים שמכפרת על עוון הדור, כמו שאמרו רז"ל… כי גדולים צדיקים במיתתם יותר מבחייהם…

(ליקוטי הלכות, הלכות נט"י ובציעת הפת, ו)

 

התקופה הקשה בישראל

כשמסתכלים על אירועים בהקשר הגאולה, כדאי לזכור את הסיפור הבא שמזכירה הגמרא:

רבן גמליאל ורבי אלעזר בן עזריה ורבי יהושע ורבי עקיבא… פעם אחת היו עולין לירושלים (אחרי החורבן). כיון שהגיעו להר הצופים קרעו בגדיהם. כיון שהגיעו להר הבית, ראו שועל שיצא מבית קדשי הקדשים. התחילו הן בוכין, ורבי עקיבא מצחק.

אמרו לו: מפני מה אתה מצחק?

אמר להם: מפני מה אתם בוכים?

אמרו לו: מקום שכתוב בו "והזר הקרב יומת" (במדבר א)  ועכשיו שועלים הלכו בו, ולא נבכה?!

אמר להן: לכך אני מצחק, דכתיב: "ואעידה לי עדים נאמנים, את אוריה הכהן, ואת זכריה בן יברכיהו" (ישעיהו ח). וכי מה ענין אוריה אצל זכריה?! [הרי] אוריה [היה בזמן] מקדש ראשון, וזכריה [היה בתקופת] מקדש שני.
אלא: תלה הכתוב נבואתו של זכריה בנבואתו של אוריה. באוריה כתיב "לכן בגללכם ציון שדה תחרש"
(מיכה ג). בזכריה כתיב "עוד ישבו זקנים וזקנות ברחובות ירושלים" (זכריה ח). עד שלא נתקיימה נבואתו של אוריה, הייתי מתיירא שלא תתקיים נבואתו של זכריה. עכשיו, שנתקיימה נבואתו של אוריה, בידוע שנבואתו של זכריה מתקיימת בלשון הזה!

אמרו לו: עקיבא ניחמתנו, עקיבא ניחמתנו.

(סוף מסכת מכות)
 

ומוסר ההשכל מהסיפור הנ"ל, מעבר למוסר הברור להסתכל תמיד על הצד החיובי (שזו למעשה השגת השער החמישים של הקדושה, שזכה לה רבי עקיבא, וכמסופר בגמרא על מקרים שליליים רבים שבהם ראה רבי עקיבא את הטוב, ובגאולה הקרובה נזכה כולנו בע"ה לשער החמישים של הקדושה), הוא ששלבים רבים לקראת הגאולה, אע"פ שנראים כדברים שליליים, במבט עמוק יותר הם אינם אלא חיוביים וקשורים לזירוז הגאולה, ולכן אין להתייאש (למרות שהייאוש בעצמו הוא סימן לגאולה, כמוסבר במאמר זה בהקשר למצב המייאש בימינו כסימן לגאולה, וממנו עולה שככל שהמצב נראה מייאש יותר כך הוא משמח יותר לאמיתו של דבר).

כך למשל ההתנתקות, שהיתה בוודאי עניין שלילי מהיבטים רבים מאוד, שקשה לראות בכלל שיש בה דבר חיובי, לא היתה אלא נקודת הזינוק של תהליך הגאולה, כך עפ"י נבואות שנתקבלו מדור לדור מהבעל שם טוב הקדוש שקיבל מהנביא אחיה השילוני, כפי שהסביר זאת רב צדיק, בן דודו של אחד מחמשת האדמו"רים החשובים בישראל, עם ראייה ברורה לדבריו (ר’ נקודה נוספת בעניין במאמר זה). אגב, נראה שההתנתקות עצמה נובאה עוד לפני 1500 שנה ב"נבואת הילד" העתיקה.

לצערנו, אם זכות לימוד התורה והחזרה בתשובה שבעם ישראל בשנים האחרונות לא תגן עלינו מספיק, אנו צפויים בתקופה הקרובה למספר תהליכים קשים בישראל. אם לצטט את הרב אליעזר ברוידא שליט"א, הרי ש"גוש קטיף זה שוקולד לעומת מה שיהיה בהמשך".

מסתבר שבעניין מסירת שטחי מולדת, ישנן התבטאויות מאוד קשות של גדולי דור, שמסבירות שכך יהיה לפני ביאת הגאולה: ראש ישיבת המקובלים, הרב הגאון בניהו שמואלי שליט"א, אמר בסוף תשס"ה שהחזרת השטחים לא תיפסק והיא תימשך בכל השטחים כולם, והביא כראייה דברים שכתב האדמו"ר מגור ה"בית ישראל" זצוק"ל, שרק אחרי שיחזירו את כל השטחים יבוא המשיח. אבל הרב בניהו שמואלי לא התייחס לדברים בתור גזירה שאי אפשר לבטלה, אלא אמר שצריך לשוב בתשובה ולהתחנן לבורא עולם שירחם על עם ישראל. הרב דוד דרוקמן שליט"א מחב"ד (הרב הראשי של קרית מוצקין) מביא דברים פחות ידועים של הרבי מלובביץ’ בעניין החזרת שטחים, שאמר בשיחה פרטית בתשובה לשאלה מה יהיה: "הם יחזירו את כל השטחים… ישראל תהיה מדינה שפילה". את הדברים בהרחבה, כולל מקורות בגמרא, תוכלו לקרוא במאמר הנזכר לעיל.

בתחילת טבת תשס"ו פורסמה באחד העיתונים "התוכנית המדינית" של ישראל שהיא "המשחק היחיד בירושלים, וכדאי שנתחיל לחשוב על כך ברצינות ולהתרגל". לפרסום זה לא היתה שום משמעות מבחינתנו, אלמלא היה מתאים באופן די מדהים לדברים שאמר הרב חוזה הצונאמי מאז סיון תשס"ה, ואלמלא הסיכויים להתממשות הדברים התגברו בשל עליית החמאס.  עפ"י מה שנראה מהדברים, מה שעתיד לקרות אם לא נשוב בתשובה מספקת ח"ו, הוא תרחיש המבוסס בערך על הנקודות הבאות:

  • היערכות הממשלה לקראת שלב ההתנתקות הבא ("תכנית ההתכנסות") תהיה מהירה, אך השטחים יועברו לפלסטינים בערבות האמריקאים ומדינות המערב (הנצרות), שיהיו האחראים על השטח מבחינת ישראל. הממשלה כבר חתמה עם האמריקאים על החזרת כל השטחים, אלא שידיעה זו מוסתרת מהציבור (עפ"י הרב חוזה הצונאמי).

  • ויכוח ציבורי יתנהל לגבי ההתכנסות הזו, שתכלול בסופה גם את חלוקת ירושלים, והויכוח הזה יהיה "הבירור הסופי", עפ"י הרב חוזה הצונאמי, משום שלדבריו מי שיתמוך בהוצאת ירושלים מידינו "אין לו נשמה יהודית".

  • בסופו של דבר תתבצע תוכנית ההתכנסות, והיא תהיה כואבת "פי 5000" ממה שהיה בגוש קטיף.

  • אחרי העברת האחריות והשליטה למדינות המערב ובעיקר לארה"ב, כנראה בכל השטחים, אבל בפרט בירושלים ששם זה יהיה במופגן, הערבים יהיו אלה שיתנגדו לנוכחית הנוצרית בירושלים, ויתפתח מאבק מזויין בין המוסלמים לנוצרים שיגיעו ממדינות זרות "לשמור על השלום".

  • המאבק הזה הוא המלחמה האחרונה שהזוהר מדבר עליה, בין הנצרות לאיסלאם, שעפ"י הזוהר תתקיים "סמוך לירושלים". המלחמה תסתיים בביאת גואל צדק, ובקטילת כל הרשעים.

שוב יש להזכיר, שכל התרחישים הללו אינם סופיים, ויש גם תרחישים אחרים (כגון אמברגו של האו"ם על ישראל), שחלקם מדברים על מלחמה ממש של כל האומות נגד ישראל (עפ"י הנראה דבר כזה יכול להיות רק לאחר שיכונן בישראל שלטון תורני, וכיום זה נראה אפשרי רק בבוא המשיח, ולפי חלק מהפרשנויות והמדרשים, וכן עולה ממזמור ב’ בתהלים ודברי חז"ל עליו, קודם יבוא משיח, ורק אח"כ יהיה השלב הסופי של גוג ומגוג, כשכל האומות יתאחדו ממש נגד ישראל, ובמידה ויכונן שלטון משיחי בישראל יש בכך הגיון רב), וכ"ק האדמו"ר מקאליב שליט"א כבר הזהיר בניסן תשס"ו ש"מאות מיליונים רוצים לשפוך דם ישראל". אבל כל דבר יכול להשתנות כל רגע, לטובה בע"ה, ע"י שיפור מעשינו מול הקב"ה, והקב"ה אינו זקוק לא לתאריכים ולא לתרחישים על מנת להביא את הגאולה, והוא יכול להביאה ברגע אחד, כפי שהסביר ראש ישיבת המקובלים בירושלים, הרב המקובל בניהו שמואלי שליט"א.

ביאת המשיח

במשך החודשים האחרונים מתקבלים תחזיות רבות והתבטאויות רבות מצדיקים אודות בואו הקרוב של המשיח (איך נבדוק שהוא המשיח? ר’ כאן), והתחלת המכות והאסונות על הגויים. זוהי תופעה שלא היה כמותה מימות עולם. כ"ק האדמו"ר מגור שליט"א היה בין הראשונים שתיזמנו את בוא המשיח לשנת תשס"ז, והובא בשם הרב כדורי שביום כיפורים תשס"ו התעברה נשמת המשיח ביהודי מישראל, והיו על זה הרבה מאמרים באתר. מעבר לתחזיות הברורות מדורנו, יש גם רמז נחמד לביאת המשיח.

אותות וסימנים

מעבר לאירועים המלחמתיים, ישנם מספר אותות שמאפיינים את התקופה הסמוכה לביאת המשיח. אחת מהן היא קשת מיוחדת בצבעים בהירים במיוחד שאמורה להיראות עפ"י הזוהר לפני הגאולה (ר’ במאמר זה סעיף 2), כמו גם אותות בשמיים ו"מלחמת כוכבים", כשהם מלווים בבומים על-קוליים. אותות אחרים הם הרס פסל החירות בארה"ב (ר’ הרחבה מעניינת כאן), שטפונות בכל העולם, וגם אסונות טבע כה קשים, שלעומתם כל האסונות של ימינו הם משחק ילדים. ובמדרש מובא:

אימתי מלך המשיח בא?
אמר רבי אלעזר: סמוך לימות המשיח עשרה מקומות נבלעים, עשרה מקומות נהפכין, עשרה מקומות נהרגין.
ורבי חייא בר אבא אמר: אין מלך המשיח בא, אלא בדור שפניו של כלב.
רבי אלעזר אומר: בדור שראוי כלייה מלך המשיח בא.
ור’ לוי אמר:
סמוך לימות המשיח דבר גדול בא לעולם.

(פסיקתא רבתי, א)

הדוחק הכלכלי של בני התורה בדור הזה, הינו סימן מובהק עפ"י הזוהר לתקופת המשיח, לקראת הצירוף האחרון מהערב-רב. גם ההתדרדרות הערכית והמוסרית מהווה סימן, בנוסף לשאר הסימנים שנתנו חז"ל לדור המשיח. אפילו שמו של אולמרט בעצמו מוזכר בחז"ל כשם השליט שיהיה בעת "הקץ". ליקוי החמה שאירע בסוף חודש אדר תשס"ו, מנבא גם הוא, עפ"י מקורות עתיקים ומדוייקים, את ביאת המשיח הקרובה (פרוש נוסף לליקוי ניתן לראות כאן).

הדבר היפה הוא, שמי שבקי בדברי רבותינו אודות התקופה בטרם בוא המשיח, יכול למצוא בהרבה התרחשויות עכשוויות כהתגשמות דבריהם. כך למשל אפשר להתבונן באזהרות ועדת זיילר (הועדה שחוקרת את הקשרים הענפים שיש לבכירי המשטרה עם הפשע המאורגן) לראשי משטרת ישראל, ומנגד, בפרישה הקרובה בסתיו הקרוב של נשיא בית המשפט העליון אהרן ברק (כמתחייב בחוק), שיחסו ליהודים וליהדות אינו זקוק לפרשנות. יש אומרים שייתכן שהעליון יישאר אז עם עשרה שופטים בלבד (במקום 15), ואז ייתכן שכמעט חצי ממנו יהיו שופטים דתיים (לפני שנה הם היוו כרבע). אמנם יש לחכות ולראות מה ילד יום, אך אפשר אולי לראות בשני התהליכים הללו כהתקיימות דברי חז"ל ש"אין בן דוד בא עד שיכלו כל שופטים ושוטרים [רעים] מישראל" (סנהדרין צח).

אז מה השלב הבא?

השלב הבא הוא השלב שלנו, והכדור נמצא עכשיו אצלנו.

כפי שתיאר זאת הרב חוזה הצונאמי, אנחנו נמצאים כעת ב"זמן פציעות", תוספת זמן, ובכל רגע אנו יכולים לשמוע את שריקת הסיום. אבל, אם נמשיך מעט את המשל שלו, אלה הם הרגעים המכריעים ביותר של המשחק. אוהדי הקבוצה שמובילה, מחכים שהשופט ישרוק כמה שיותר מוקדם. אוהדי הקבוצה שמאחור, רוצים שהמשרוקית של השופט תתקלקל… בחשבון הכולל בין בני אור ובני חושך, ברור שהקבוצה המנצחת היא קבוצת האור, ולכן אנו מצפים כל כך להגעתו הקרובה של משיח צדקנו. אבל במגרש האישי, של כל אדם מול בוראו, ייתכן שאנחנו מובילים, אך ייתכן גם שאנחנו מפסידים, ואולי המצב הוא תיקו? למעשה, לא נוכל לדעת לעולם היכן אנו עומדים, אבל בטוח שברגע שהשופט ישרוק, אנחנו נרצה להיות בצד המנצח.

הקב"ה הוא כמובן השופט בנמשל. הקבוצות המשחקות במשחק הכללי הם עם ישראל מול הסטרא אחרא, ועם ישראל מוביל, בעוד שהסטרא אחרא רוצה שהשופט לא ישרוק היום, החודש, השנה, ולנצח. אל תגלו לאף אחד, אבל השופט הוא לטובתנו. אז למה הוא לא שורק כבר, אתם שואלים? איך הוא מאפשר לסטרא אחרא להפקיע גולים ולצמצם את ההפרש? יש לזה שני צדדים:

מצד אחד, הוא רוצה שהסטרא אחרא תקרע את עצמה עד הסוף, תיתן את כל מה שיש לה, עד שהיא למעשה כמעט תגמור על עצמה, ולא יישאר בה כח לא לעונה הזאת, ולא לשום עונה אחרת.

אבל מצד שני, הוא מסתכל גם על המשחקים הפרטיים של כל אחד ואחד מאיתנו. אולי חלקנו חושבים שאנחנו בצד המנצח, אבל יכול להיות בהחלט שאנחנו לא. הוא יודע שכשהוא ישרוק, ייגמר המשחק גם אצל כל אחד ואחד מאיתנו, וכיוון שהעונה הסתיימה, ולא יהיו יותר משחקים לעולם, אז לא תהיה לנו כבר אפשרות לתקן את התוצאה. הקב"ה, השופט, לא רוצה שאנחנו נפסיד. אם נקיים עוד מצווה, אם נחייך יותר לזולת, אם נתחזק יותר נגד היצרים, אם נכבד יותר את הורינו ואת משפחתנו, אם נשמור שבת טוב יותר, אם נלמד יותר תורה, אם נשמור יותר את העיניים, אם ניתן יותר צדקה, אם נדבר פחות לשון הרע, אם נעשה יותר מה שהקב"ה רוצה ופחות מה שהיצר רוצה, אז אנחנו בהחלט בדרך הנכונה לשנות את התוצאה במגרש הפרטי שלנו, וכשאבינו שבשמיים, השופט שלטובתנו, יראה שגם במגרש הפרטי שלך ושלי אנחנו מנצחים, הוא ישמח לשרוק רגע אחד מוקדם יותר, ולהעיף את הסטרא אחרא מהליגה ומהעולם הזה אחת ולתמיד.

עצות מחז"ל לתקופה זו

אמנם, כאמור לעיל, כל מצוה קטנה שנבצע מקרבת אותנו לשריקת הסיום, רבותינו נתנו לנו מספר עצות לגבי תקופתנו, שכדאי להתרכז בהן:

  • מה יעשה אדם וינצל מחבלו של משיח? יעסוק בתורה ובגמילות חסדים (סנהדרין צח).

  • כל ה[שומר שבת ו]מקיים שלוש סעודות (בפת, 30 גרם לפחות, עם ברכת "המוציא" בהתחלה וברכת המזון בסיום) בשבת (סעודה ראשונה בליל שבת, שניה בבוקר עד חצות היום, ושלישית מזמן מנחה ואילך), ניצול משלוש פורענויות: מחבלו של משיח, ומדינה של גיהנום, וממלחמת גוג ומגוג (שבת קיח).

עוד דבר שנראה שחשוב להתרכז בו, עפ"י דברי הרב הצדיק לוי סעדיה נחמני זיע"א (צדיק שהיה ידוע בתחזיות מדוייקות, והיה גם מורו ורבו של הרב חוזה הצונאמי), הוא אהבת הקב"ה. כזכור הרב נחמני זצוק"ל דיבר על ההבדל בין תשובה מאהבה ובין תשובה מיראה. תשובה מיראה היא דוגמת מה שעשו ישראל במלחמת המפרץ, שמרוב פחדם התפללו לקב"ה, ואז קויים בהם: "רצון יראיו (תשובה מיראה) יעשה, ואת שוועתם ישמע, ויושיעם": ניצלנו מהמלחמה, אבל לא הושמדו אויבינו. תשובה מאהבה, עפ"י הדברים, היא התשובה שאנו עתידים לעשות במלחמת גוג ומגוג, ואז יתקיים: "שומר ה’ את כל אוהביו (תשובה מאהבה), ואת כל הרשעים ישמיד": שלא רק שנינצל, אלא שגם כל אויבינו ושונאינו ומבקשי רעתנו יושמדו לעולמים.

וכיוון שכל כך הרבה תלוי בתשובתנו מאהבה, דבר שכל אחד יכול להתחזק בו יותר, חשבתי שכדאי יהיה לכלול כאן מספר קישורים לאתרים העוזרים להכיר את הקב"ה, ולאהוב אותו יותר:

שיעור מומלץ להאזנה

לסיום, מצ"ב הקלטה של שיעור של כבוד הרב הגאון המקובל בן ציון מוצפי שליט"א, שיעור שהתקיים בחול המועד סוכות תשס"ב, כמה ימים לפני שנפתחה המלחמה של ארה"ב באפגניסטן. השיעור נסב על ההפטרה שנקראה באותו שבוע, הפטרת גוג ומגוג בספר יחזקאל, והרב שליט"א הסביר בשיעור באופן די נרחב את המקורות בענייני המלחמה והגאולה (דברים מעניינים גם למי שהאזין לסדרת ההרצאות בנושא אחרית הימים). שיעוריו של כבוד הרב מוצפי שליט"א אהובים עליי ביותר, הן בשל היקף החומר המועבר בהם, והן בשל הידע העצום של הרב. אתרו של הרב, "חזון מוצפי", מומלץ בחום.

להאזנה לשיעור לחצו כאן

להרחבה בנושא אחרית הימים, מומלץ וכדאי לקרוא את אתר הספר "אוצרות אחרית הימים", מאת הרב יהודה חיון, הכולל מידע מקיף שלא יסולא בפז אודות תקופתנו (אני אישית ממליץ לרכוש את הספר, בעיקר בשל המדרשים הרבים והנפלאים של רבותינו בחלק ב’, שאינם כלולים במהדורה האלקטרונית של הספר).

מסווג תחת: משיח וגאולה, מלחמת גוג ומגוג, תחזיות מימינו, מולטימדיה » אודיו קישור-קבוע

מאמרים שאולי קשורים:

  • עודכן אתר אחרית הימים
  • בלוג חדשות אחרית הימים: המשך...
  • בלוג חדשות אחרית הימים: הסוף?
  • סדרת הרצאות בענייני אחרית הימים
  • נבואות אחרית הימים: פסל החירות
  • גוברת המתיחות נגד סוריה
  • חזון אחרית הימים... המוסלמי
  • "ארה"ב מתכננת לתקוף את איראן"
  • השומר אמונים על אחרית הימים
  • אני יוצא לחופשה קצרה מהבלוג
  • הכותרות האחרונות:


    השם1.נט: והיה השם למלך על כל הארץ, ביום ההוא יהיה השם אחד - ושמו אחד!